دبیر علمی کنگره شعر دفاع مقدس قم عنوان کرد؛

درخشش شاعران قمی در آسمان شعر دفاع مقدس و مقاومت

«نقیب» گفت: آثار شاعران قمی در جشنواره‌های ملی همواره از درخشش خاصی برخوردار بوده و هر سال، شاهد انتخاب یک یا چند تن از شاعران در مرحله کشوری هستیم.
کد خبر: ۶۱۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ - 22August 2023

درخشش شاعران قمی در آسمان شعر دفاع مقدس و مقاومت

«سید علی نقیب» دبیر علمی مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: اهمیت شعر حوزه ایثار و شهادت در جامعه ما بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: تمامی جوامع برای پاسداشت حماسه‌های خود به آفرینش همه نوع آثار ادبی می‌پردازند و این موضوع در نظام اسلامی مبتنی بر فرهنگ عاشورا از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم ادامه داد: بحمدالله استان قم از ظرفیت بالایی هم در حوزه ایثار و شهادت و هم در زمینه شعر آیینی، حماسی و سایر آفرینش‌های ادبی برخوردار است و هر سال تعدادی از شاعران در جشنواره‌های سراسری برگزیده می‌شوند.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان قم، گفت: مرحله استانی این کنگره به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود و قبل از برگزاری مراسم اختتامیه، نشست‌های تخصصی و ادبی همچون شب شعر و ... را خواهیم داشت.

دبیر علمی مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت قم با یادآوری بخش‌های مختلف فراخوان شعر، گفت: دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین و جنگ نرم مشتمل بر مصادیق پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت‌زدایی، حرکت‌های جهادی و...، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، دانش آموز و دانشجو، کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه و طنز و نقش زنان در دفاع مقدس، بخش‌های عمومی جشنواره بیست و پنجم را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه بخش ویژه این کنگره، شعر و ترانه با موضوع شهدای استان قم خواهد بود، گفت: توجه به شهدای سومین حرم اهل بیت (ع) و حادثه تروریستی حرم شاهچراغ نیز در کنگره مورد توجه بوده است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم با اشاره به اینکه پایان شهریور ۱۴۰۲ آخرین مهلت ارسال آثار اعلام شده، گفت: علاقمندان می‌توانند اشعار خود را به صورت ارسال فایل word از طریق رایانامه به نشانی kongeresherdefa۲۳qom@gmail.com یا از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۶۸۳۱۱۹۲۰ ارسال کنند. همچنین شماره ۰۲۵۳۳۵۵۴۲۱۱ دبیرخانه استانی واقع در میدان مفید، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم جهت کسب اطلاعات بیشتر اعلام شده است.

بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور در استان قم به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و صداوسیمای مرکز قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها