در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح شد؛

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی: ضرورت توجه به نقش زنان در دفاع مقدس/ سردار یوسفعلی‌زاده: نسبت به مردمی‌سازی ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اهتمام شود

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: با توجه به اینکه امسال زنان محور مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس هستند فرصت مناسبی است تا کمیته ویژه‌ای با مسئولیت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی تشکیل تا به نقش زنان در دفاع مقدس و حوزه‌های مختلف پرداخته شود.
کد خبر: ۶۱۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ - 22August 2023

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی: ضرورت توجه به نقش زنان در دفاع مقدس/ سردار یوسفعلی‌زاده: نسبت به مردمی‌سازی ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اهتمام شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دستورالعمل چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس که دربرگیرنده اهداف، راهبردها، سیاست‌ها، روزشمار، ساختار، برنامه‌های عمومی و موضوعاتی که باید تبیین شود، است به کلیه دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌ها ابلاغ شده که بایستی مورد استفاده و مبنای اقدامات قرار گیرد.

وی افزود: دستورالعمل بعدی هم که در خصوص ویژه‌برنامه تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت است دریافت و ابلاغ شده است.

این مسئول ادامه داد: امسال مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت نسبت به سال‌های قبل متفاوت است؛ قرار است در طلیعه هفته دفاع مقدس از یک میلیون زن حماسه‌ساز و ایثارگر و پیشکسوت، فعال در پشتیبانی جنگ و همسران پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت تجلیل به عمل آید که از همه دستگاه‌ها درخواست توجه و اهتمام ویژه داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: انتظار این است این دو دستورالعمل مطالعه شود و مبنای عمل قرار گیرد و دستگاه‌های استانی در تعامل با دبیرخانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، پاسداشت این مناسبت ملی را به‌عنوان یک اولویت دنبال کنند.

یوسفعلی‌زاده گفت: ستاد داخلی چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در همه دستگاه‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح تشکیل شود. ستادهای شهرستانی نیز با محوریت فرمانداران بعد از هفته دولت تشکیل شوند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته‌های تخصصی ستاد استان‌ها برنامه‌هایی را که در دستور کار دارند فهرست کرده و در هفته دفاع مقدس اجرایی کنند، تصریح کرد: انتظار می‌رود مردمی‌سازی، ابتکار و نوآوری، استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه هفته دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: فعال شدن کمیته ارزیابی به منظور رصد اقدامات دستگاه‌ها ضروری است تا در پایان هفته دفاع مقدس از مجموعه‌های اثرگذار تقدیر شود.

غنابخشی به محتواهای تولیدی ویژه هفته دفاع مقدس

در پایان حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ضمن تأکید بر اهتمام نسبت به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: در برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه هفته دفاع مقدس توسط دستگاه‌های اجرایی در سطح استان نسبت به زمان، مکان، نحوه اطلاع‌رسانی و دعوت از مدعوین به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا شاهد حضور حداکثری کارکنان و خانواده‌های آنان و همچنین بازنشستگان هر یک از دستگاه‌های استانی در این برنامه‌ها باشیم.

وی توجه به جامعه ایثارگری را در برنامه‌های هفته دفاع مقدس ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از ظرفیت ایجاد شده توسط دستگاه‌ها در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی ویژه هفته دفاع مقدس در جهت بهره‌مندی سایر اقشار استفاده شود.

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال زنان محور مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس هستند فرصت مناسبی است تا کمیته ویژه‌ای با مسئولیت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی تشکیل شود تا به نقش زنان در دفاع مقدس و حوزه‌های مختلف پرداخته شود.

این مسئول پرهیز از تشریفات و هزینه‌های اضافی، غنا‌بخشی به محتواهای تولیدی ویژه هفته دفاع مقدس، استفاده مناسبت از ظرفیت فضای مجازی در راستای تبیین دستاوردها و برکات حماسه عظیم دفاع مقدس و فعال‌سازی کمیته ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استانی را در هفته دفاع مقدس مورد تأکید قرار داد.

در این نشست ضمن مرور مصوبات جلسه قبل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، دبیران کمیته‌های اسناد و مدارک، مهندسی و امور یادمان‌ها، روابط عمومی و تبلیغات و همچنین ادبیات و تاریخ این شورا و نمایندگان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص عملکرد کمیته‌های تخصصی و کارویژه‌های حوزه مأموریتی خود گزارشی ارائه کردند.

همچنین در این نشست مقرر شد دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی چناچه پیشنهاد خاصی در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته دفاع مقدس داشتند طی پنج روز آینده به دبیرخانه ستاد گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس ارائه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار