در آیین تشییع شهید گمنام؛

جانشین فرمانده کل سپاه: اذعان دشمنان به اقتدار ایران اسلامی/ لباس پاسداری مقدس است

سردار «فدوی» با اشاره به اذعان دشمنان به سربلندی و اقتدار ایران اسلامی، گفت: بسیاری از شهدا، لباس پاسداری بر تن داشتند و ۴۰ هزار نفر از بهترین بندگان خدا در لباس پاسداری شهید شدند؛ به همین خاطر این لباس مقدس است.
کد خبر: ۶۱۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ - 22August 2023

جانشین فرمانده کل سپاه: اذعان دشمنان به اقتدار ایران اسلامی/ لباس پاسداری مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تشییع شهید گمنام که صبح امروز (سه‌شنبه) در یگان حفاظت ذوالفقار برگزار شد، در توصیف سخت‌ترین لحظاتی که بر اهل بیت (ع) گذشت، اظهار داشت: وقتی از امامان معصوم (ع) می‌پرسند در کجا بیشتر به اهل بیت (ع) سخت گذشت، آن‌ها از شام یاد می‌کنند. همه مصائب عالم از ابتدا تا انتها از یک صبح تا غروب بر اهل بیت پیامبر (علیهم‌السلام) وارد شده است.

سردار فدوی افزود: همه وعده‌های خدا توسط آخرین حجت او محقق می‌شود و همه مردم عالم بدون استثنا تحقق وعده الهی را در مورد حکومت اسلامی خواهند دید و شیرینی آن را خواهند چشید. خداوند، خود، این وعده را داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم که در دوره‌ای به سر می‌بریم که کمک‌کار زیادی داریم. امروز ایران اسلامی سربلند، سرافراز، مقتدر و قدرتمند است و دشمنان به این موضوع اذعان می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما باید ببینم که در کجا قرار داریم؛ آیا در جبهه حزب‌الله هستیم یا در حزب شیطان؟ وعده خدا قطعی است و تخلفی در آن نیست. خداوند، خود گفته است که حزب خدا پیروز است. وقتی که ما پشتوانه‌های زیادی از جمله شهدای بزرگ را داریم، می‌بایست مطمئن باشیم که هم از نظر ظاهری و هم از نظر باطنی در جبهه حزب‌الله قرار داریم.

دریادار فدوی با اشاره به مشخص شدن عاقبت انسان‌ها در یوم‌الحساب گفت: مرگ به سراغ همه خواهد آمد و چه خوب است که مانند شهدا برویم. حساب و کتاب خدا قطعی است؛ لذا ما باید مطمئن باشیم که طوری عمل و زندگی کنیم که وقتی که می‌خواهیم از دنیای فانی به دنیای ابدی برویم، مثل شهدا برویم؛ چراکه یک مسلمان، یک شیعه و یک دلداده اهل بیت (ع) عاقبت به‌خیر می‌شود و بالاترین عاقبت به‌خیری در شهادت است.

وی افزود: بسیاری از شهدا، لباس پاسداری بر تن داشتند و ۴۰ هزار نفر از بهترین بندگان خدا در لباس پاسداری شهید شدند؛ به همین خاطر این لباس مقدس است. زمانی که این لباس جلوی چشم ماست و هر روز همدیگر را می‌بینیم، خودمان باید مطمئن باشیم که عاقبت‌به‌خیر می‌شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: خداوند دستوراتی برای عاقبت‌به‌خیری در قرآن آورده است و ائمه (ع) آن را برای ما توضیح داده‌اند.

سردار فدوی در توضیح «تقوا» گفت: زمانی در تفاسیر، ذیل اصطلاح «تقوا» می‌نوشتند پرهیزکاری و اغلب متوجه نمی‌شدند که معنی آن چیست؛ اما امروزه در ترجمه‌های جدید می‌گویند «متقی» کسی است که مراقب خودش است تا هرچه بیشتر به تکالیف خود عمل کند. ما می‌بایست با جدیت به تکالیفی که خدا بر دوش ما نهاده است، عمل کنیم و مراقب مکر شیطان باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: آدم عاقل باید از خداوند پیروی کند و در صراط مستقیم گام بردارد. باید راه شهیدان را برویم تا عاقبت‌به‌خیر و بهشتی شویم.

وی ادامه داد: حیف است انسان غیر از بهشت، انتخاب دیگری کند. خداوند همه را برای به بهشت رفتن آفریده است، اما به انسان‌ها اختیار هم داده است. شیطان نیز قسم خورده است که انسان‌ها را گمراه کند و برخی فریب شیطان را می‌خورند و گمراه می‌شوند.

دریادار فدوی گفت: خداوند بندگان خودش را از این مطمئن کرده است که شهید در اعلی‌علیینی به سر می‌برد که ذهن‌ها به آنجا راه ندارد. در عالی‌ترین حدیثی که در مورد شهدا ذیل آیه «و لاتَحسبنَّ الذین قُتِلوا فی سبیل الله...» در تفسیر مجمع‌البیان (که به‌عنوان عالی‌ترین حدیث شیعه از آن یاد شده) آمده است و امام رضا (ع) آن را از امام حسین (ع) نقل کرده‌اند، امام حسین (ع) از امیرالمؤمنین (ع) و ایشان از پیامبر (ص) نقل کرده‌اند و پیامبر (ص) در خیلی از فراز‌های این حدیث بلند از خود خدا نقل کرده‌اند که از زمانی که بنده خدا برای جهاد تصمیم می‌گیرد؛ حتی زمانی که هنوز اقدامی انجام نداده است؛ بلکه نیت می‌کند که به جهاد برود تا زمانی که در بهشت برین قرار می‌گیرد، در مرتبه اعلی‌علیین قرار دارد و جمله‌ای که امام خمینی (ره) فرمودند «شهید نظر می‌کند به وجه‌الله»، از این حدیث آمده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار