معاون وزیر علوم:

۱۵۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور آماده افتتاح است

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: ۱۵۰ واحد خوابگاه دانشجویان متاهل در دانشگاه‌های کشور به مناسبت هفته دولت آماده افتتاح است و در برخی استان‌ها نیز نظیر این طرح‌ها کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ - 22August 2023

۱۵۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه های کشور آماده افتتاح است

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل علی خطیبی امروز (سه‌شنبه) در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت از نخبگان جوان بخصوص دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی، توسعه خوابگاه‌های متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور را در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: مشابه این پروژه در دانشگاه‌های دیگر کشور کلنگ زنی شده و یا مراحل ساخت را طی می‌کند و امیدواریم با ادامه این روند، مشکل مسکن دانشجویان تحصیلات تکمیلی و متاهلان را برطرف کنیم.

خطیبی اظهار کرد: برای استادانی که طی پنج سال اخیر در دانشگاه‌های کشور جذب شده اند، به منظور رفع مشکلات تحقیقاتی و پژوهشی آن‌ها اعتبار خوبی را اختصاص داده و پرداخت کرده‌ایم و ۶ هزار استاد از این اعتبار پژوهانه بهره‌مند شده اند که امیدواریم نتیجه آن در دانشگاه‌ها نمایان شود.

وی بیان کرد: طبق سیاست‌های ابلاغی بالادستی، طرح‌های عمرانی نیمه تمام آموزش عالی باید در این دولت تکمیل شود و به همه دانشگاه‌ها اعلام شده است به جز خوابگاه متاهلی، طرح جدیدی شروع نشود تا همه طرح‌های عمرانی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام برسد.

خطیبی گفت: حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل سفر‌های ریاست جمهوری برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه‌های کشور اختصاص یافته است که طبق زمانبندی به پروژه‌ها تزریق می‌شود و امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسند. امروز در استان اردبیل، خوابگاه متاهلی دانشگاه محقق اردبیلی به دانشجویان تحویل داده شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار