وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ضریب سختی کار کارگران معادن باید اصلاح شود

مرتضوی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تأکید کرد و گفت: باید ضریب سختی کار کارگران معادن اصلاح شود.
کد خبر: ۶۱۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 22August 2023

ضریب سختی کار کارگران معادن باید اصلاح شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع کارگران معدن هشونی شهرستان کوهبنان با بیان اینکه هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌ها و ارتباط با آحاد مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات آنهاست، اظهار داشت: خدمات جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه قبل، بی شمار است.

مرتضوی گفت: مهمترین توفیق جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و قضائی است و استقلال سیاسی برگرفته از استقلال اقتصادی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استقلال اقتصادی مشمول تلاش‌ها و خروجی پنجه‌های پینه‌بسته کارگران است، افزود: ای‌کاش می‌توانستیم ارادتی را که به کارگران داریم، بیان کنیم و بیش از این قدردان خدمات آن‌ها باشیم.

وی با توجه به تحریم‌های متعدد علیه کشورمان ابراز کرد: این تحریم‌ها جامعه کارگری کشور را به خودکفایی رسانده و دشمنان را متحیر کرده است.

مرتضوی با یادآوری اینکه استکبار جهانی به‌دنبال دوقطبی کردن آحاد جامعه اسلامی است، گفت: مشکلات جامعه کارگری را درک می‌کنیم و باید آن‌ها را برطرف کنیم و باید از مولدسازی استفاده و درآمد حاصل از آن صرف بهداشت کارگران و توسعه کار شود.

وی در واکنش به سخنانی در ارتباط با فرسودگی جامعه کارگری شاغل در معادن زغال‌سنگ تصریح کرد: بدتر از فرسودگی، بی‌انگیزگی است و از کار‌هایی که در کارگر انگیزه ایجاد می‌کند می‌توان به گشاده‌رویی، محبت و پرداخت به‌موقع حقوق اشاره کرد.

این مقام مسئول افزایش بهره‌وری را یکی دیگر از روش‌های ایجاد انگیزه در کارگر برشمرد و افزود: از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری باید استفاده شود.

مرتضوی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تأکید کرد و گفت: باید ضریب ۱.۵ درصد سختی کار اصلاح شود. برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کرده اند و حق و حقوق آن‌ها به‌درستی پرداخت نشده است که بررسی می‌شود و اگر در حیطه وظایفم بود، مشکلات این کارگران را حل می‌کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار