اشتیاق دولت سعودی برای آغاز مرحله‌ جدیدی از روابط با ایران

هیأت وزیران عربستان سعودی، به ازسرگیری روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
کد خبر: ۶۱۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ - 22August 2023

بررسی ازسرگیری روابط با ایران توسط هیأت وزیران عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هیأت وزیران عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در جلسه کابینه که در کاخ «السلام» در جده برگزار شد، به ازسرگیری روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، کابینه ریاض اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای توافق ازسرگیری روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران از جمله آغاز به کار سفرای دو کشور را در جلسه خود مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده که مشتاق آغاز مرحله‌ جدیدی از روابط با ایران مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنج‌شنبه (۱۷آگوست)، در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت همتای سعودی خود به عربستان سفر کرد.

امیرعبداللهیان در این سفر با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کرد. دو طرف در این دیدار علاوه بر رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این خصوص، روابط دوجانبه عربستان و جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های آتی همکاری‌های دو کشور و راه‌های توسعه آن را بررسی کردند.

در این دیدار «فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه سعودی نیز حضور داشت. از طرف ایرانی هم، «علیرضا عنایتی» مشاور وزیر امور خارجه، «محسن مرتضایی» مدیرکل اداره مراسم و تشریفات وزارت امور خارجه و «حسن زرنگار» کاردار سفارت تهران در ریاض، در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها