کارشناس مسائل منطقه:

صهیونیست‌ها پشت پرده اهانت به قرآن هستند

زارعی ضمن محکومیت توهین به قرآن کریم در برخی از کشور‌های غربی، گفت: پشت پرده این ماجرا اتاق فکر صهیونیست‌هاست و مسلمانان باید در مقابل این جسارت‌ها اقدامی جدی کنند.
کد خبر: ۶۱۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ - 22August 2023

صهیونیست‌ها پشت پرده اهانت به قرآن هستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اصغر زارعی» کارشناس مسائل سیاسی بین‌المللی در گفت‌وگویی در خصوص عدم واکنش مناسب کشور‌های اسلامی نسبت به اهانت کشور‌های غربی به قرآن کریم، اظهار داشت: ۵۷ کشور عضو کنفرانس اسلامی هستند و جمعیت دو میلیاردی را تشکیل می‌دهند و امروز به بزرگترین ارزش دینی و اعتقادی این تعداد مسلمان توهین شده است.

وی افزود: امروز استاندارد‌های دوگانه‌ای در جهان غرب حاکم است و نظام سلطه برای تداوم سلطه خود سازوکار‌ها و ابزار‌های لازم را در اختیار دارد. متأسفانه آنان با تکیه بر این ابزار‌ها و استاندارد‌های دوگانه سعی می‌کنند که ارزش‌های پست خود را جهانی‌سازی کنند و از آن به عنوان یک ابزار فشار و اهرم علیه ملت‌های دیگر استفاده کنند.

زارعی در ادامه در خصوص عدم اتحاد کشور‌های اسلامی، اظهار داشت: عدم همبستگی و عدم اتحاد لازم بین کشور‌های اسلامی و عدم یک اقدام مؤثر باعث شده که روز به روز این اقدامات ابعاد گسترده‌تری پیدا کند و کشور‌های اسلامی رسماً هیچ اقدام مؤثری در این زمینه انجام ندادند و این خود باعث بدتر شدن این وضعیت شده است.

وی در ادامه درباره پشت پرده این اهانت بزرگ، بیان کرد: این اقدامی که توسط کشور‌های غربی انجام شد در واقع از قبل برنامه‌ریزی شده بود و به عنوان یک پروژه در حال اجراست و صرفاً یک اقدام خودجوش از طرف چند فرد نادان نیست؛ چون تکرار این اقدام و حمایت علنی و آشکار مقامات امنیتی و پلیس کشور‌های هلند، دانمارک و سوئد و عدم مقابله جدی با این اقدام‌های شنیع نشان دهنده حمایت دولت‌های غربی از این اقدام است.

این کارشناس مسائل سیاسی بین‌المللی در خصوص واکنش سازمان ملل در این خصوص، گفت: سازمان ملل و مجمع عمومی به‌صورت ظاهری این اقدامات توهین‌آمیز به جوامع اسلامی را محکوم کردند، اما عملاً می‌بینیم کشور‌های سوئد، هلند و دانمارک هیچ گونه تعهدی نسبت به این اخطارها، محکومیت‌ها و بیانیه‌ها ندارند.

وی متذکر شد: شما ملاحظه می‌کنید که در این کشور‌ها یک همجنس باز از همه آزادی‌های لازم برخوردار است و اگر کسی به پرچم همجنس باز‌ها در این کشور‌ها توهین کند، بازداشت می‌شود و به نظر آن‌ها این آزادی بیان است؛ اما اگر به عالی‌ترین ارزش‌های دینی و مذهبی دو میلیارد انسان توهین شود، هیچ ایرادی ندارد. این در واقع نشان دهنده استاندارد‌های دوگانه در این کشورهاست. این موضوع می‌طلبد که کشور‌های اسلامی از تمام توان و ظرفیت و ابزار‌های خود استفاده کنند و یک اقدامی جدی در مقابل این جسارت‌ها انجام دهند.

این کارشناس سیاسی درباره پشت پرده‌های این ماجرا، تصریح کرد: پشت پرده این ماجرا اتاق فکر صهیونیست‌هاست و در واقع این کشور‌ها تحت کنترل این اتاق فکر هستند. همه چیز از قبل توسط صهیونیست‌ها برنامه‌ریزی شده است. در واقع کشور‌های غربی برعکس کشور‌های اسلامی از تمام ابزار خود برای پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند و در نتیجه ضروری است که دولت‌های اسلامی نیز از تمام ابزار‌های خود استفاده کنند و یک تصمیم بزرگ و تأثیرگذار در این زمینه بگیرند.

زارعی گفت: کشور‌های اسلامی باید از سازمان‌های جهانی کمک بگیرند، هر چند بیانیه‌های این سازمان‌ها نیز چندان مؤثر واقع نشد، اما همین که در یک بیانیه جدی این اقدامات محکوم شد، مؤثر خواهد بود. بی‌عملی کشور‌های اسلامی موجب افزایش توهین به قرآن کریم می‌شود و بهتر است هر چه سریع‌تر یک اقدام جدی انجام دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها