در گفت‌وگویی تلفنی؛

سرلشکر باقری: ایجاد امنیت در مرز‌ها تنها با وحدت بین کشور‌های همسایه امکان‌پذیر است/ وزیر دفاع آذربایجان: از همکاری‌های نظامی با ایران در تمام حوزه‌ها استقبال می‌کنیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، از آمادگی ایران برای شرکت در کمیسیون مشترک نظامی باکو خبر داد و گفت: نیرو‌های مسلح می‌توانند عامل تقویت دوستی و برادری بین دو کشور شوند.
کد خبر: ۶۱۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ - 23August 2023

گفت‌وگوی تلفنی سرلشکر باقری با وزیر دفاع جمهوری آذربایجانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی تلفنی بر توسعه مناسبات و همکاری‌های دفاعی و نظامی دوجانبه تأکید کردند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در این گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به توافقات ارزشمند در سال‌های گذشته بین دو نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان خاطرنشان کرد: سطح همکاری‌ها، ارتباط و تعامل بین نیرو‌های مسلح دو کشور در تمامی حوزه‌ها در حال پیشرفت است و ما معتقدیم که نیرو‌های مسلح می‌توانند عامل تقویت دوستی و برادری بین دو کشور شوند.

سرلشکر باقری از آمادگی کامل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی جهت شرکت در کمیسیون مشترک نظامی در باکو خبر داد و تصریح کرد: ایجاد امنیت و آرامش در مرز‌های مشترک تنها با همدلی و وحدت بین کشور‌های همسایه امکان‌پذیر است و حضور بیگانگان در منطقه موجب تنش و اختلاف خواهد شد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگو از آمادگی کامل نیرو‌های مسلح این کشور در خصوص ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه نظامی و دفاعی خبر داد و گفت: ما همواره جمهوری اسلامی ایران را کشور دوست و نزدیک به خود می‌دانیم و از همکاری‌های نظامی در تمام حوزه‌ها استقبال می‌کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم میزبان خوبی از هیئت ایرانی در آینده نزدیک در کمیسیون مشترک نظامی در باکو باشیم.

در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، ژنرال ذاکر حسن اف از سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران جهت سفر به کشور آذربایجان دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار