در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی: ضرورت فراگیری مهارت آفندی و عدم توقف در حوزۀ پدافندی/ هر بسیجی، یک مُبلغ سواد رسانه باشد

«رشیدیان» با تأکید برضرورت فراگیری مهارت آفندی و عدم توقف در حوزه پدافندی گفت: هر چقدر زمان و هزینه بیشتری برای آموزش در فضای مجازی صرف شود، فتنه‌ها کمتری این فضا را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۶۱۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ - 23August 2023

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی: ضرورت فراگیری مهارت آفندی و عدم توقف در حوزۀ پدافندی/ هر بسیجی، یک مُبلغ سواد رسانه باشد«امیر رشیدیان» دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با اشاره به برگزاری رویداد روایت ۲ حماسه مقاومت مردم ایران در مشهدالرضا اظهار داشت: هر چقدر زمان و هزینه بیشتری برای آموزش در فضای مجازی صرف شود فتنه‌های کمتری فضای مجازی را فرا می‌گیرد و با این اقدام فعالان فضای مجازی به پاسخ شبهات و تولید محتوا مسلط می‌شوند که تأثیر مثبتی بر خنثی کردن فتنه‌های دشمنان دارد.

وی افزود: با فرارسیدن سالگرد اغتشاشات یک سری موج‌های منفی و فتنه‌گون در فضای مجازی منتشر می‌شود که برای مقابله با این عملیات روانی دشمن، باید مهارت لازم را در حوزه فضای مجازی ارتقا دهیم.

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی هدف از برگزاری این رویداد را توانمندسازی جوانان و فعالان در فضای مجازی برشمرد و گفت: مخاطبان از شهرستان‌های مختلف استان در گروه‌های مختلف ایده‌پرداز و تولیدکننده گرد هم جمع شده‌اند تا مهارت فکر کردن را به مهارت تولید محصول در رسانه تبدیل کنند.

رشیدیان تصریح کرد: رویداد روایت ۲ حماسه مقاومت مردم ایران در یک بازه ۳ روزه از یک فکر و ایده با کمک مشاوران رسانه و فضای مجازی به تولید محصول و رسانه تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویداد فراتر از یک رویداد آموزشی است و بحث مهارت و قدرت فکر کردن را در بردارد، بیان داشت: جوانان فعال فضای مجازی باید بر این محور تمرکز کنند که تولید مسائل آفندی را هم فراگیرند و صرفاً در حوزه پدافندی متوقف نشوند.

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی ابراز داشت: فعالان در حوزه‌های تخصصی تولید محتوا، شبکه‌های اجتماعی و گروهان‌های انتشار در این رویداد حضور دارند که تحت عنوان رهبر اجتماعی حول محورهای مختلفی که در رویداد ارائه می‌شود با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد نشان می‌دهد علاوه براینکه مُبلغان و مدرسین پشت تریبون روایت می‌کنند باید در برهه‌ کنونی که نوع روایت در فضای مجازی با جنس متفاوت شامل تولید محتوا، تولید عکس، متن، خبر و... وجود دارد، بتوانند مسائل روز را با نگاه تخصصی روایت کنند.

وی ادامه داد: در این رویداد از همه گروه‌های سنی حضور دارند و مخاطبان انقلابی به نمایندگی از جامعه انقلابی خراسان‌ رضوی به فراگیری محتوایی فعالیت در فضای مجازی می‌پردازند.

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته اعضای شبکه مدرسان سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش سواد رسانه را گذرانده‌اند و یک نبوغ و جذابیت خاصی در بدنه این ساختار ایجاد شده است. نهضت سواد رسانه خراسان رضوی در تلاش است بتواند جمع زیادی را با این بستر آشنا کند و هر بسیجی امکان این ظرفیت را دارد که یک مبلغ سواد رسانه شود.

وی تأکید کرد: طرح جامع و عمومی ارتقای سواد رسانه استان در شورای فرهنگ عمومی اجرا و مطرح شده و در این طرح تمامی دستگاه‌های اجرایی شامل شهرداری، آموزش و پرورش، استانداری، صدا و سیما و دستگاه‌هایی که با فرهنگ و آموزش در ارتباط هستند موظف هستند مقوله سواد رسانه را در برنامه‌های خود بگنجانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار