استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

ورود قرارگاه امام حسن (ع) برای محرومیت‌زدایی و پیشرفت در خراسان جنوبی

«قناعت»به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ اشاره کرد و گفت: طبق قرارداد اول آبرسانی به ۱۴۵ روستای استان در حال انجام است که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۶۱۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ - 23August 2023

سسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در دیدار با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت آغاز هفته دولت، در خصوص انتصاب مدیران استان، اظهار داشت: انتصابات را در خراسان جنوبی در سه قسمت مدیران، معاونان و مدیران شهرستانی سطح‌بندی کردیم که در سطح اول تمامی فرمانداران و معاونان استانداری تغییر کردند.

وی بیان داشت: در استانداری خراسان جنوبی ۱۷ مدیرکل ستادی داریم که ۱۳ مدیرکل تغییر کرده و چهار مدیرکل ابقا شده‌، ۲۸ بخشدار داریم که ۲۵ بخشدار تغییر کرده و سه بخشدار ابقا شده‌ همچنین ۲۴ معاون فرماندار داریم که ۲۲ معاون فرماندار تغییر کرده‌ و ۲ نفر ابقا شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین ۶۶ مدیرکل دستگاه اجرایی در خراسان جنوبی داریم که ۵۰ مدیرکل تغییر کرده، ۱۰ مدیرکل ابقا و مابقی تغییر نکرده‌اند که بقیه هم در دستور کار قرار دارد.

قناعت در ادامه حوزه زیرساختی، راه‌ها و حمل و نقل ریلی را از موضوعات مهم و حیاتی استان دانست و تبیین کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی، عمرانی و اقتصادی اقدامات خوبی در استان رقم خورده‌ که اجرای ۱۲۰ کیلومتر باند دوم با اعتبار بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال را تا پایان سال جاری هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر باند دوم راه با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان بوده‌ایم که هفته دولت امسال ۴۴ کیلومتر افتتاح و عملیات اجرایی ۸۰ کیلومتر آغاز می‌شود، افزود: دو هزار و ۶۵۳ کیلومتر باند دوم در استان مورد نیاز است که ۸۵۳ کیلومتر تاکنون افتتاح شده، ۵۵۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد در حال اجراست و ۸۴ کیلومتر در دست مناقصه است.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: پروژه راه‌آهن «زاهدان - بیرجند – مشهد» به طول ۹۱۰ کیلومتر در دست اجراست که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد و با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در مرحله مناقصه برای زیرسازی است و تأمین مالی این پروژه از محل تهاتر نفتی در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

قناعت به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و تأمین یک هزار و ۸۵۰ هکتار زمین برای اجرای موفق این طرح اشاره کرد و گفت: همچنین الحاق زمین به محدوده شهرهای استان در دستور کار قرار دارد و خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و در طرح قانون جوانی جمعیت هم سه هزار و ۶۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند که برای ۲ هزار نفر تأمین زمین انجام شده‌ است.

استاندار خراسان جنوبیمطرح کرد: طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه به همت دولت سیزدهم در سال جاری به طول ۱۷۱ کیلومتر و با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با تکمیل آن در هفته دولت سال آینده، علاوه از شمال کشور از جنوب استان هم تأمین گاز خواهیم شد.

قناعت با بیان اینکه هم‌اکنون خراسان جنوبی ۲۶ سرمایه‌گذار خارجی دارد که از این تعداد ۱۵ نفر آن‌ها فعال هستند، گفت: میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در خرداد امسال رسید که رشد ۲۷ درصدی دارد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پنج پروژه سرمایه‌گذاری خارجی این استان طی دو سال اخیر، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده به استان از ابتدای دولت سیزدهم تا مرداد امسال نسبت به مدت مشابه رشد ۱۱.۷ درصدی دارد.

استاندار خراسان جنوبی به تأمین آب از دریای عمان برای خراسان جنوبی اشاره و توضیح داد: انتقال آب از دریای عمان ابتدا و تنها در قالب یک مصوبه برای استان سیستان و بلوچستان تعریف شده بود که با پیگیری‌های جدی و مستمر شاهد هستیم به این مصوبه در راستای آبرسانی به خراسان‌ رضوی و خراسان جنوبی متمم اضافه شده است.

قناعت افزود: به زودی به همراه مجری طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از روند اجرای این طرح مهم و ملی در استان بازدید خواهیم داشت و این طرح در استان در مرحله مسیریابی قرار دارد و اوایل سال آینده وارد مرحله لوله‌گذاری خواهیم شد و هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به خراسان جنوبی برسد

وی به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در خصوص محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ اشاره کرد و گفت:  طبق قرارداد اول آبرسانی به ۱۴۵ روستای استان در حال انجام است که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در قرارداد دوم، آبرسانی به ۳۵۷ روستا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام خواهد شد و با این اقدام آبرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی در افق ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید.

قناعت خاطرنشان کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی برای طرح‌های تولیدی استان هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و ۱۹۹ واحد تولیدی استان به چرخه تولید بازگشته‌ است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار