به درخواست بن‌گویر صورت می‌گیرد؛

تلاش اشغالگران برای افزایش مشکلات اسرای فلسطینی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای افزایش رنج و مشکلات اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های این رژیم تلاش می‌کند.
کد خبر: ۶۱۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ - 23August 2023

تلاش اشغالگران برای افزایش مشکلات اسرای فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه خواهان دو اقدام علیه اسرای فلسطینی شد. یکی محروم کردن اسرا از مشاهده تلویزیون در زندان‌ها و دوم لغو تقسیم اسرا براساس عضویت‌های گروهی و سازمانی آن‌ها که به معنای فرستادن اسرا از گروه‌های مختلف به یک زندان است. اجرای این دو اقدام موجب انفجار اوضاع در زندان‌ها خواهد شد.

مسؤولان دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند: صحبت درباره یک اقدام بسیار خطرناک است که می‌تواند موجب درگیری با غزه، کرانه باختری و گروه‌های فلسطینی در جنوب لبنان شود.

رئیس شعبه عملیات در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: اگر بخواهیم چنین اقداماتی اتخاذ کنیم ابتدا باید پیامد‌های آن را بررسی کنیم تا بعدا با حوادثی که اتفاق می‌افتد، غافلگیر نشویم.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بن گویر اخیرا با مسؤولان زندان‌ها درباره این اقدامات صحبت کرده است.

رهبری اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در پیامی علیه بن گویر اعلام کرد: بن گویر با اقداماتش آتش درگیری را روشن خواهد کرد. برخی از موضوع اسرا برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود و شکست تحقق امنیت برای اسرائیلی‌ها استفاده می‌کند. هیچ کسی نمی‌تواند اراده ما را درهم بشکند و ما علیه این اقدامات با جنگ آزادسازی پاسخ خواهیم داد.

قدوره فارس، رئیس هیئت اسرا نیز نسبت به اقدامات بن گویر هشدار داد و گفت: این اقدامات بسیار خطرناک است. بن گویر بچه و احمق است و از تجارب درس نمی‌گیرد. بن گویر روانی از اعراب و اسرا و همه چیز حتی مخالفان و چپی‌های اسرائیلی نفرت دارد. اگر وی بخواهد اقدامی علیه اسرا انجام دهد با ملت فلسطین رو در رو خواهد شد. تصویب خواسته‌های بن گویر منجر به التهاب اوضاع در داخل و خارج زندان‌ها خواهد شد.

تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حدود ۴۷۸۰ تن از جمله ۱۶۰ کودک، ۲۹ اسیر و ۹۱۴ بازداشتی اداری است. تعداد اسرایی که شهید شده‌اند ۲۳۵ تن هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار