برگزاری جلسه شورای راهبردی سازمان نشر آثار زنان در دفاع مقدس استان کرمان

نشست شورای راهبردی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ - 23August 2023

جلسه شورای راهبردی سازمان نشر آثار زنان در دفاع مقدس استان کرمان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، نشست شورای راهبردی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کرمان امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مسئول جامعه بسیج زنان سپاه ثارالله استان کرمان در استانداری کرمان برگزار شد.

تحریف از تحریم آسیب بیشتری دارد

در ابتدای این جلسه سرهنگ «محمود مهدوی فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده و مادران و همسران رزمندگان در پشتیبانی از همسران و فرزندانشان نقش عمده‌ای داشته‌اند.

وی افزود: خواندن کتاب های همانند مثل سمیه و دیدن مستند ریحانه نقش به سزایی زنان را  دفاع مقدس نمایان می کند که باید از این اثرات ارزشمند درس گرفت.

مهدوی‌فرد گفت: تولید و چاپ کتاب در حوزه زنان و دفاع مقدس در اولویت‌های ما قرار دارد و کتاب های بسیار ارزشمندی در این راستا در استان کرمان به چاپ رسیده است، و نیاز است که بانوان در ادارات به معرفی و توزیع این کتاب ها ما را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ما از نوشتن کتاب در حوزه دفاع مقدس حمایت می کنیم ادامه داد: با توجه به اینکه سال قبل 63 عنوان کتاب به چاپ رسیده است، که امیدوار هستیم تولید کتاب در سال جاری قابل قبول باشد.

این مسئول در پایان از اعزام راویان به ادارات در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: تحریف از تحریم آسیب بیشتری دارد واین موضوع اهمیت پیشگامی در روایتگری ارزش‌ها را نشان می‌دهد،لذا روایتگری در این ایام مطمعنن اثرات خوبی را خواهد داشت.

 برنامه های دفاع مقدس اولویت و سرلوحه کار فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد

«مریم‌السادات طباطبایی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بانوان شهید ایثارگر را بهترین الگو برای زنان و دختران امروز دانست و ابراز داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از ارزش‌ها، آرمان‌ها، ایثار و از‌خود گذشتگی مردم کشور ما است و رسالت ما به عنوان متولیان فرهنگی در این راستا بسیار خطیر و تاثیر گذار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: شورای راهبردی زنان دفاع مقدس در استان با هدف تبیین نقش زنان در دفاع مقدس؛ چاپ و نشر آثار زنان در دفاع مقدس؛ شناسایی و معرفی زنان فرهیخته و ایثارگر دفاع مقدس و نقش و مشارکت زنان در مقابله با جنگ نرم و مشارکت بانوان در نهضت‌های بیداری اسلامی و تمدن‌سازی نوین اسلامی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه روایتگری تاثیر گذاری بسیاری دارد افزود: از این برنامه در ادارات استقبال خواهیم کرد،حتی شهرستان های دیگر هم خواستار انجام روایتگری خواهند بود.

این مسئول بیان داشت: زنان در همه­ عرصه‌های سیاسی و اجتماعی شانه به شانه مردان گام برداشتند که بارزترین این فعالیت­‌ها در سال­‌های دفاع مقدس، ایستادگی بانوان در برابر سختی‌ها و فداکاری آنها در فرستادن همسران و فرزندان خود به جبهه‌های جنگ و شرکت در کارگاه‌های پشتیبانی همگام با جبهه بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: بایددر برنامه های دفاع مقدس اولویت وسرلوحه کار فرمایشات و خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

در پایان این نشست ضمن معرفی چند کتاب از حوزه دفاع مقدس تاکید بر لزوم توجه به مشکلات خانواده­‌های شهدا و ایثارگران و لزوم تقویت روحیه ایثار در جامعه، فعالیت­‌های بانوان در نظر داشته باشند.

جلسه شورای راهبردی سازمان نشر آثار زنان در دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد

جلسه شورای راهبردی سازمان نشر آثار زنان در دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد

جلسه شورای راهبردی سازمان نشر آثار زنان در دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد

جلسه شورای راهبردی سازمان نشر آثار زنان در دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار