رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه:

کنگره شهدای همدان را مزین به آثار هنری کنید

سردار «آزادی» گفت: آنچه که رهبر انقلاب از کنگره‌ها انتظار دارند کار عمیق، وسیع، هنرمندانه و همه جانبه برای شهدا است‌.
کد خبر: ۶۱۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ - 23August 2023

کنگره شهدای همدان را با آثار هنری مزین کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ پاسدار «عبدالرضا آزادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در جلسه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان اظهار داشت: همه افرادی که در راستای کنگره شهدا قدم برمی‌دارند در حال جهاد برای خدا هستند و باید قدر این لحظات را پیش از گذشته بدانیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان همدان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: در نظر داریم همایش استانی سازمان حفظ آثار بسیج را با توجه به شهیدخیز بودن و فضای معنوی استان همدان در این استان برگزار کنیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص زنده بودن شهدا، تصریح کرد: شهدا زنده‌اند نه به معنای حیات برزخی، به معنای اینکه اثرگذارهستند و شاهد و ناظر اعمال ما هستند.

وی برنامه فصل شیدایی را یک اتفاق هنری دانست که فضای خوبی را برای کنگره فراهم می‌کند، ادامه داد: آنچه که رهبر انقلاب از کنگره‌ها انتظار دارند کار عمیق، وسیع، هنرمندانه و همه جانبه برای شهدا است. لذا کسانی که در بخش هنری فعال هستند اهتمام کنند که آثار تا زمان کنگره به نتیجه برسد البته برگزاری کنگره به معنای پایان آن نیست.

سردار آزادی تصریح کرد: باید تلاش کنیم کارهایی که محصول کنگره محسوب می‌شوند همچون کتاب‌های فاخر و فیلم‌های مستند تا زمان برگزاری آماده ارائه شوند تا در زمان دیدار با رهبر انقلاب به عنوان گزارش عملکرد ارائه شوند و ایشان هم حتی کتاب‌ها را تقریظ کنند.

وی با تاکید براینکه تلاش شود تا فیلمنامه فیلم شهید «همدانی» تا زمان اجلاسیه آماده شود، تصریح کرد: ما باید مطمئن شویم محصول کنگره حداقل دو فیلم سینمایی خواهد بود که آماده ارائه در جشنواره فجر امسال یا سال آینده باشند. همچون کنگره شهدای سال گذشته قم که فیلم شهید «زین‌الدین» امسال در این جشنواره اکران می‌شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با بیان اینکه کنگره باید یک سرود و نماهنگ اختصاصی داشته باشد، افزود: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس یک اتفاق ملی و استانی است و کلی متقاضی داشت اما تصمیم گرفتیم که در همدان برپا شود و ضروری است که جلسات تخصصی‌تری برای هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه تشکیل شود چرا که این رویداد بزرگی است که از جوار کنگره شهدا برگزار می‌شود؛ اگر کنگره نبود نمایشگاه در همدان برگزار نمی‌شد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بر تهیه آثار هنری فاخر تاکید کردند، گفت: کنگره فقط به چند نشست و سخنرانی ختم نشود و توام با آثار فاخر هنری باشد. باید قبل از دیدار یک گزارشی مکتوب خدمت حضرت آقا از همه تلاش‌ها بدهیم البته کارهایی که اتفاق افتاده نه کارهایی که قرار است انجام شود.

سردار آزادی در خصوص فضاسازی شهری نیز گفت: در کنگره نخست، فضای شهر یه شکلی بود که هر کس وارد آن می‌شد احساس می‌کرد که فضای شهر حال و هوای شهادت گرفته الان هم باید اینگونه باشد البته باید کارهای ماندگار صورت گیرد و از بنر زدن خودداری کنید و کارهایی ماندگار همچون ساخت تابلوهای ثابت و طراحی دیوارنگاره را انجام دهید و خود مردم، اصناف، تاکسیرانی و اتوبوسرانی همه باید پای کار بیایند.

وی در پایان با تاکید بر سرکشی از خانواده شهدا، گفت: صاحبان کنگره خانواده شهید هستند و باید تا قبل از کنگره این دیدارها انجام و بهتر است در قالب یادواره‌های خانگی همراه با تجلیل برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار