استاندار همدان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۷۹ پروژه به مناسبت هفته دولت در استان همدان

«قاسمی‌فرزاد» گفت: در هفته دولت یک هزار و ۱۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳ - 24August 2023

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۱۷۹ پروژه به مناسبت هفته دولت در استان همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: دولت مردمی ایران قوی در طول دو سال گذشته توانسته با وجود مشکلات، فضای کشور را به تثبیت موقعیت اقتصادی و بهتر شدن امور در عرصه‌های مختلف به ویژه دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی رسانده و شتابان رو به جلو باشد.

وی با بیان اینکه در بخش‌های گوناگون علم و تکنولوژی نیز توفیقات خوبی حاصل شده که حاصل تلاش فرزندان ایران اسلامی است، افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعتی و خدمات امسال یک‌هزار و چهار پروژه بهره‌برداری و افتتاح خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به جزئیات این پروژه‌ها به تفکیک هر شهرستان، گفت: تعداد پروژه‌ها در همدان ۱۴۶ مورد، تویسرکان ۶۵ مورد، اسدآباد ۸۷ مورد، بهار ۷۳ مورد، کبودراهنگ ۱۶۴ مورد، رزن ۱۱۳ و درگزین ۵۷ مورد با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی سپس با اشاره به پروژه‌های کلنگ‌زنی، نیز عنوان کرد: ۱۷۵ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه در مجموع در هفته دولت یک هزار و ۱۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با مقایسه اقدامات انجام شده در دو سال گذشته و سال جاری، تصریح کرد: در دو سال قبل در هفته دولت و دهه فجر در مجموع ۲۷۱۰ پروژه با ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان داشته‌ایم اما امسال ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان پروژه داریم که رشد قابل توجهی را مشاهده می‌کنیم.

وی سپس با اشاره به اقدامات دو سال گذشته در حوزه عمرانی، خاطرنشان کرد: تأمین آب از سد تالوار با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان و آب بالای هزار لیتر در ثانیه یکی از اقدامات مهم بوده که البته مصرف آب امسال افزایشی بوده که نیاز است رسانه‌ها پای کار بوده و این مسئله را تبيين کنند. هر رسانه‌ای با گزارش‌های تبیینی خود استفاده نادرست مردم در بخش آب را کاهش دهد مشمول پاداش خواهد شد.

استاندار همدان سپس با اشاره به دغدغه تامین مسکن برای مردم، تصریح کرد: الحاق زمین در ۲۸ شهر انجام شده که در هفته دولت برخی واگذار خواهد شد. ضمن اینکه در خرداد ماه شاهد کلنگ زنی پروژه ۱۱ هزار واحدی بودیم که آن نیز پیشرفت خوبی داشته است.

وی به ایجاد شهرک اکباتانا که ۴ دهه بلاتکلیف بوده و با تلاش‌های صورت‌گرفته تعیین تکلیف شد، نیز اشاره کرد و افزود: تکمیل بیمارستان اکباتان، راه‌اندازی مرکز جامع سرطان، به ثمر رسیدن کنار گذر غربی و پیشرفت ایستگاه راه آهن از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

قاسمی فرزاد ابراز داشت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته این بود که طرح جامع شهری بعد از ۶ سال بلاتکلیفی به سرانجام رسید، مقدمات ثبت جهانی هگمتانه نیز توسط ارزیابان یونسکو انجام شده که  ارزیابی خود را آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه به پنجره واحد برای صدور پروانه ساختمانی نیز اشاره کرده و با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته، گفت: تأمین آب شرب برای ۱۶۰ روستا، و مقدمه‌چینی برای تأمین آب ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز در دست اقدام است.

استاندار همدان سپس به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی پرداخت و خاطرنشان کرد: واگذاری ۹ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی و فراهم کردن مقدمات ۱۲ فرصت دیگر در این بخش، راه‌اندازی سامانه کار اینجا، راه‌اندازی سامانه اجاره مسکن، راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند بازار، ایجاد بازارچه محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره و تحقق ۴۶ درصدی اشتغال تعهد شده در استان از اقدامات صورت گرفته در بخش اقتصادی است.

افزایش ۴۳ درصدی صادرات از گمرک استان 

وی توضیح داد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، اجرای ۳۴۷ مصوبه ستاد تسهیل، تشکیل جلسه مدیریت مصرف برق، پیگیری و تعیین تکلیف ۵۶ واحد تولیدی تحت تملک بانک، تصویب و جذب ۵ سرمایه‌گذاری خارجی، تشکیل ستاد دانش‌بنیان و کسب رتبه برتر، افزایش ۴۳ درصدی صادرات از گمرک استان، راه‌اندازی و توسعه ۲۴۰‌ هکتار گلخانه، و ماموریت گرایی دانشگاه‌ها نیز از دیگر موارد اقتصادی مهم انجام شده است.

قاسمی‌فرزاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پتروشیمی هگمتانه، گفت: چند جلسه با وزرای ذی‌ربط برگزار شده، مسئله این است که این مجموعه خوراک مصوب ندارد و باید خوراکش را از بورس تهیه کند اما با پیگیری‌های انجام شده مقادیری خوراک تأمین شد علاوه‌بر این ما در صددیم طی توافقات انجام شده با ورود سرمایه‌گذار و شرکت‌های بزرگ، تأمین خوراک از جانب آن‌ها انجام شده و و تبدیل و فرآوری با پتروشیمی هگمتانه باشد.

وی در خصوص پل‌های عابر پیاده نیز گفت: این مسئله مطالبه ما از مدیریت شهری است؛ پاسخ آن‌ها این بوده که ساماندهی وضعیت پل‌ها برای پیمانکار صرفه اقتصادی ندارد. البته معاونت عمرانی استانداری به طور خاص این موضوع را پیگیری می‌کند.

استاندار همدان با اشاره به استمرار پروازها نیز ضمن ابراز خرسندی از پروازهای موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخش ایام حج گفت: مذاکراتی با ایران‌ایر و بخش خصوصی به این منظور صورت گرفته، که با توجه به ترافیک پروازها در اربعین اعلام آمادگی صورت نگرفت اما قطعا بعد از ایام اربعین حسینی پروازهای همدان_ عتبات پیگیری خواهد شد.

اعضای هیأت اندیشه‌ورز منتخب دستگاه‌ اجرایی و گرو‌ه‌های جهادی هستند

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر چگونگی انتخاب اعضای شورای هیأت اندیشه‌ورز، افزود: اعضای این شورا افراد صاحب‌نظر و برگزیده‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی هستند.

قاسمی‌فرزاد به تصفیه‌خانه شیخی‌جان و وضعیت آنجا نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر قدرت تصفیه این تصفیه‌خانه بیش از ۱۸۰۰ لیتر در نظر گرفته شده که فعلاً حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر انتقال داده می‌شود. طی روزهای آتی این رقم به ۱۲۰۰ لیتر و تا پایان سال به ۱۸۰۰ لیتر خواهد رسید. اعتبار آن نیز گلوبال بوده و بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در مجموع صرف انتقال و تصفیه شده که البته مبالغی نیز برای ادامه کار مورد نیاز است.

وی عدم توجه به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان را نیز تکذیب کرد و گفت: ما هر کمکی از دستمان بربیاید در بخش اسکان و تغذیه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای مهمانان انجام خواهیم داد. اما تأمین اعتبارات اصلی با مجری برنامه است.

استاندار همدان سپس با اشاره به اینکه روز همدان مادامی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسد در حد نام باقی خواهد ماند، متذکر شد: ما در حد توان خود این روز را گرامی داشته و بر مدنیت همدان که هویت آن را شکل داده تأکید و توجه خواهیم کرد. اگر افراد صاحب‌نظر نیز پیشنهاد ویژه‌ای برای گرامیداشت این روز دارند ما از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار