در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): ارتقای عدالت توزیعی در خدمت‌رسانی به نیازمندان با راه‌اندازی سامانه «سخا»

بختیاری گفت: با اجرای سامانه ملی شناسایی نیازمندان و خیر و احسان (سخا)، عدالت توزیعی در خدمت‌رسانی به محرومان، افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۱۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ - 24August 2023

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): ارتقای عدالت توزیعی در خدمت‌رسانی به نیازمندان با راه‌اندازی سامانه «سخا»«سیدمرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، اظهار داشت: طراحی سامانه خیر و احسان (سخا) از سال ۹۶ با هدف ارتقای همکاری‌ها و نظام‌مند شدن فعالیت‌های حوزه احسان و نیکوکاری کشور آغاز شد.

بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های نامحدود عرصه احسان و انفاق در کشور، گفت: «سخا» یک سامانه ملی است که در طراحی آن از نظرات استادان دانشگاه، نهاد‌ها و چهره‌های علمی و کارشناسان خبره استفاده شده است و فعالان خیر و نیکوکاری در طراحی و مدیرتی آن نقش اساسی دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: راه‌اندازی سامانه ملی سخا با یکپارچه کردن ظرفیت‌های خیران و قرار گرفتن بخش‌های حاکمیتی در کنار آن، کمک بزرگی در کاهش فقر مظلق خواهد کرد.

وی رفع معضل همپوشانی در ارائه خدمات به نیازمندان را از ویژگی‌های سامانه سخا دانست و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این سامانه عدالت توزیعی در خدمت‌رسانی به محرومان، افزایش خواهد یافت.

بختیاری راه‌اندازی سامانه سخا را نتیجه فعالیت مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: سامانه سخا مبتنی بر اعتماد خیران و موسسات خیریه شکل گرفته و موفقیت آن در گروی شفافیت و افزایش اعتماد عمومی است.

به گزارش دفاع‌پرس، سامانه ملی شناسایی نیازمندان و خیر و احسان (سخا) با هدف تجمیع ظرفیت‌های خیران و موسسات خیریه در سطح کشور و ارتقای عدالت توزیع در خدمت‌رسانی به نیازمندان طراحی شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار