مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت‌نام بیش از ۳۷ هزار زائر اربعین خراسان جنوبی در سامانه سماح

«دستگردی» از ثبت‌نام ۳۷ هزار و ۴۳۸ هزار نفر از استان برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: از این میزان ۳۴ هزار نفر ثبت‌نامشان را قطعی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۱۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ - 24August 2023

ثبت‌نام بیش از ۳۷ هزار زائر اربعین خراسان جنوبی در سامانه سماح«حسین دستگردی» مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام کنندگان زائران استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: ثبت‌نام از زائران برای حضور در همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح از سوم مردادماه سال جاری شروع و تا ۳ روز مانده به اربعین (۱۲ شهریور) ادامه دارد.

وی عنوان کرد: افراد برای حضور در پیاده‌روی اربعین حتما باید در سامانه سماح (samah.haj.ir) ثبت‌نام کنند و نحوه ثبت‌نام به این صورت است که افراد ابتدا باید روز حرکت به مرز و با چه وسیله‌ نقلیه‌ای قصد حرکت به مرز را دارند، انتخاب کنند و همچنین سه بیمه به مبلغ ۳۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان برای زائران اربعین در نظر گرفته شده که افراد بر اساس نیاز خود حتما باید یکی از این سه بیمه را انتخاب و در سامانه سماح ثبت کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از ثبت‌نام ۳۷ هزار و ۴۳۸ هزار نفر از استان برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح خبر داد و بیان داشت: از این میزان ۳۴ هزار نفر ثبت‌نامشان را قطعی کرده‌اند.

دستگردی ادامه داد: از مجموع زائران اربعین ۳۳ هزار و ۷۹۳ نفر مرز مهران و مابقی مرز‌های چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق را انتخاب کرده‌اند و یک هزار و ۲۸۴ نفر نیز به صورت هوایی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۴۴۷ نفر با خودروی شخصی، ۲ هزار و ۲۲ نفر با اتوبوس و ۵۱۹ نفر با قطار برای این سفر در نظر گرفته‌اند، تصریح کرد: از مجموع زائران اربعین حسینی تاکنون ۱۸ هزار و ۱۲۴ نفر از خراسان جنوبی برنامه حرکت خود را به سمت عراق آغاز کرده‌اند.

 مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از مردم درخواست داریم با توجه به گرمای هوا مسائل بهداشتی را رعایت کنند و همچنین با مردم عراق، زائران در این مراسم میلیونی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها