بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت سالروز شهادت شهدای روستای حکی ارومیه؛

دوم شهریور تجدید عهدی ماندگار به یاد شهدای روستای حکی ارومیه است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت چهل و یکمین سالروز شهادت شهدای روستای حکی ارومیه بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۱۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ - 24August 2023

دوم شهریور تجدید عهدی است ماندگار به یاد شهدای روستای حکی ارومیه

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت دوم شهریور سالروز شهادت ۱۴ تن از پاسداران و رزمندگان گلگون کفن ارومیه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

«هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.»

دوم شهریور در استان آذربایجان غربی یادآور حماسه آفرینی ۱۴ تن از پاسداران شهیدی است که با پیکری خونین نماز عشق برپا کردند و مظلومانه به دست ضد انقلاب شربت شهادت نوشیدند و در تاریخ مقاومت و حماسه این دیار جاودانه گشتند.

فرزندان غیوری که در میدان جهاد فی سبیل الله حماسه‌ای به بلندای عاشورا رقم زدند و سرافرازانه در نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

آری؛ استان آذربایجان غربی با ۱۲ هزار شهید گلگون کفن و با شهید بزرگوار آقا مهدی باکری و با لقب سرزمین مجاهدت‌های خاموش، از استان‌های معدودی است که تا به امروز باب شهادت در آن باز بوده و اکنون رزمندگان این خطه از سرزمین ایران اسلامی در طول عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از چهل سال است که از اسلام، انقلاب و مرز‌های ایران عزیز دفاع می‌کنند و طی این مدت این استان شاهد حوادث زیادی بوده که دوم شهریور سال ۱۳۶۱ یکی از ده‌ها حوادث غم‌بار آن می‌باشد.

این حادثه هرچند تداعی گر خاطره بسیار تلخی برای استان آذربایجان غربی به ویژه مردم شهید پرور ارومیه است، اما نشان می‌دهد که ایثار، فداکاری و رشادت مرد و زن، پیر و جوان این مرز و بوم در دفاع از اسلام، انقلاب و میهن عزیز و در تمامی صحنه‌ها پابرجا است و بیش از گذشته نیز بر عزم و اراده پولادین مردم این خطه خواهد افزود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ شهید روستای حکی ارومیه اعلام می‌دارد راه این شهیدان که همان راه و سیره مکتب حسینی است ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار