در بازدید از مرز خسروی و منذریه عراق مطرح شد؛

وزیر کشور: زوار به راحتی و با سهولت از مرز خسروی عبور می‌کنند

«وحیدی» گفت: زوار به راحتی و با سهولت از مرز خسروی عبور می‌کنند و تمهیدات بسیار خوب و زیرساخت‌های مناسبی در این گذرگاه فراهم شده که استاندار کرمانشاه و سایر دست اندرکاران تلاش‌های خوبی انجام دادند.
کد خبر: ۶۱۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ - 26August 2023

وزیر کشور: زوار به راحتی و با سهولت از مرز خسروی عبور می کنندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «احمد وحیدی» وزیر کشور شامگاه (جمعه) در بازدید از زیرساخت‌های مرز خسروی و منذریه عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زوار به راحتی و با سهولت از مرز خسروی عبور می کنند و تمهیدات بسیار خوب و زیرساخت های مناسبی در این گذرگاه فراهم شده که استاندار کرمانشاه و سایر دست اندرکاران تلاش‌های خوبی انجام دادند و به لحاظ سایبان‌ها، پارکینگ‌هایی که در مسیر هستند، دروازه های ورودی به عراق و همکاری خوبی که برادران عراقی داشتند اکنون وضع مناسبی داریم و مردم به راحتی عبور کرده و در آن طرف مرز (منذریه) هم مورد پذیرایی قرار می گیرند و با ناوگان حمل و نقل منتقل می شوند.

وزیر کشور از زیرساخت های مرز رسمی خسروی از آمادگی این گذرگاه با توجه به زیرساخت های بسیار مناسب برای پذیرش شمار زیادی از زائران خبر داد و گفت: کسانی که هنوز مرز خود را برای خروج از کشور مشخص نکرده اند با انتخاب گذرگاه خسروی با توجه به نزدیکی، سفر و زیارتی راحت را برای خود فراهم کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت و همه امکانات در مرز خسروی و سایر مرزها خوب است، بیان داشت: در صحبتی که با زائران داشتیم همه زوار ابراز رضایت می کردند و امیدواریم بتوانیم خادمان زوار و در خدمت زائران باشیم.

وحیدی گفت: مرز خسروی آمادگی برای پذیرش زوار بیشتری را دارد و با زیرساخت هایی که فراهم شده نیز زوار به راحتی بیشتری عبور می کنند.

این مسئول ادامه داد: یکبار دیگر شور و شوق حسینیان را می بینیم که به طرف حرم شریف امام حسین (ع) مانند یک رودخانه روان شده‌اند و اکنون در مرزهای کشور یک شور و شعف خاصی حاکم است.

وی با توصیه به زائرانی که به سمت مرزها در حرکتند، گفت: زائران از خودروهای شخصی استفاده کنند چون در مرزها پارکینگ‌های مناسبی پیش‌بینی شده و همچنین زوار برای عبور و مرور وقت مناسب را انتخاب کنند صبح ها قبل از ساعت ۱۱ و بعد ازظهرها بعد از ساعت پنج حرکت کنند به جز کسانی که از مرزهای تمرچین و باشماق عبور می کنند به دلیل اینکه وضعیت هوا در آن مرزها مناسب است و زوار می توانند در هر ساعتی عبور کنند.

وزیر کشور در ادامه از زائران خواست تا سفر خود را مدیریت کرده و بیشتر از یک هفته در عراق اقامت نداشته باشند چون امکانات در عراق نیز محدود است از این‌رو زوار زودتر به کشور بازگردند ضمن اینکه گرمای هوا در عراق بسیار بالا است و همچنین فضا برای دیگر زواری که قصد عزیمت به عراق را دارند نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: حرکت زوار اربعین امسال از اول ماه صفر شروع شد که تراکم زیادی در مرزها و طرف عراقی نداشته باشیم و زائران در سامانه سماح مرزی که انتخاب کنند برای آن برنامه ریزی شده تا خدمتگزاران بر اساس آمار موجود در سامانه در مرزها پذیرای زوار باشند.

وحیدی همچنین در بازدید از زیرساخت های مرز منذریه گفت: مواکب ایرانی و عراقی برای پذیرایی از زوار برقرار است و فضای منذریه آسفالت شده و هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و همه زائران ابراز رضایت می کنند.

وزیر کشور متذکر شد: وضعیت منذریه و خسروی نسبت به قبل بهتر شده و برادران عراقی نیز در منذریه کارهای خوبی انجام داده اند که اکنون زائران می توانند خسروی را به عنوان یک مرز مناسب برای عبور و مرور انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار