معرفی کتاب؛

«اولین‌ها»

کتاب «اولین ها» مجموعه‌ای از زندگینامه پیشتازان شهید و شهادت در صنوف مختلف استان سیستان و بلوچستان که توسط «یونس اربابی قلعه نو» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۶۱۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰ - 27August 2023

«اولین ها»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «اولین ها» مجموعه‌ای از زندگینامه پیشتازان شهید و شهادت در صنوف مختلف استان سیستان و بلوچستان که توسط «یونس اربابی قلعه نو» به نگارش درآمده است.

این کتاب در ۱۵۹ صفحه به اهتمام معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه سلمان توسط انتشارات نشر شاملو با شمارگان هزار نسخه به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

تیمور مرادقلی اولین معلم شهید در مبارزات علیه رژیم پهلوی

تیمور مرادقلی در سال ۱۳۲۹ در شهر زاهدان متولد شد و اگر چه خودش در خانواده ایی نسبتاً متوسط رشد کرد اما با واژه ی فقر و محرومیت بخوبی آشنا بود و بسیاری از دوستان و آشنایان خود را می دید که علی رغم برخورداری از استعداد و پتانسیل بالا و بهره هوشی مطلوب مجبور به ترک تحصیل مش شوند تا با پرداختن به کارهای مختلف خانواده‌هایشان را در تامین هزینه‌های امرار معاش یاری نمایند.

نخست اینکه او بوضوح می دید علت بسیاری از نابسامانی ها در بیسوادی مردم منطقه نهفته است که به حق و حقوق خود بعنوان یک ایرانی آشنا نیستند و علت اینکه در برابر اینهمه ظلم و استبداد حکام به مبارزه بر نمی خیزند همین امر است که ریشه در عدم آگاهی آنان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار