مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ عملیاتی امام صادق (ع):

صلح امام حسن (ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود

حجت‌الاسلام «یحیایی» در مراسم شهادت امام مجتبی (ع) با اشاره به جایگاه آن امام گفت: صلح امام حسن (ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود.
کد خبر: ۶۱۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ - 26August 2023

صلح امام حسن (ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بودبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «یعقوب یحیایی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر در مراسم شهادت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به جایگاه آن امام، اظهار داشت‌: جایگاه حضرت را صحابه و یاران پیامبر (ص) به خوبی می‌دانستند به گونه‌ای که در مجلسی ابوذر به سمت حضرت رفته و بر دستان ایشان بوسه می‌زند که این کار اعتراض برخی را به دنبال دارد که ابوذر در جواب می‌گوید اگر آنچه من از شخصیت ایشان می‌دانم را شما می‌دانستید به کار من معترض نمی‌شدید.

وی عنوان کرد: پیامبر (ص) در بیانی رسا فرمودند که اگر عقلانیت را در یک شخصیتی مجسم کنیم فرزندم حسن (ع) تجسم عقلانیت است و این سخن حکایت از جایگاه بلند حضرت در سیره پیامبر (ص) دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه امام مجتبی (ع) در دوران خلافت حضرت علی (ع) کمک‌حال حضرت هستند، گفت: در جنگ جمل امیرالمؤمنین ایشان را به عنوان فردی که نیرو‌های مردمی را بسیج کند به میان مردم فرستادند و مطمئناً این فرد باید جایگاهی در میان مردم می‌داشت.

حجت‌الاسلام یحیایی ادامه داد: علم، شجاعت، خرد و جایگاه و محبوبیت مردمی امام حسن (ع) بسیار بالا بود و مورد اعتماد مردم بودند.

وی با اشاره به حضور جدی و شجاعانه امام مجتبی (ع) در جنگ صفین عنوان کرد: اقامه نماز جمعه در غیاب حضرت علی (ع) و حضور فعال در جنگ‌ها گوشه‌ای از جایگاه حضرت را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار