فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

شهید رجایی مردمی‌ترین شخصیت نظام جمهوری اسلامی بود

سردار پاسدار رفیعی‌آتانی گفت: شهید رجایی مردمی‌ترین شخصیت نظام جمهوری اسلامی و الگو و اسوه مردمی بودن بود.
کد خبر: ۶۱۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ - 26August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، یازدهمین یادواره شهیدان «محمدعلی رجایی» حجت‌الاسلام «محمدجواد باهنر» شهدای کارمند استان قزوین و گرامی‌داشت هفته بسیج کارمندان با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استانی و مردم شهیدپرور در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

سردار پاسدار «رستمعلی رفیعی‌آتانی» فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه رئیس‌جمهور شهید محمدعلی رجایی، اظهار داشت: چهره مظلوم، مصمم و سختکوش شهید رجایی تصویری ماندگار برای همه ما ماندگار شد. 

وی شهید رجایی را مردمی‌ترین شخصیت نظام جمهوری اسلامی و الگو و اسوه مردمی بودن، عنوان کرد و افزود: هر سال که در مراسم یادبود شهید رجایی پای سفره این شهید می‌نشینیم باید به سراغ عملکرد او برویم، عملکرد کوتاه 28 روزه ریاست جمهوری که با وجود کوتاه بودن مانند نیم روز عاشورای امام حسین (ع) مقدس و موثر بود.

این مقام مسئول ادامه داد: وقتی در مبانی دینی کار کنیم عمل‌مان نیز مقدس می‌شود حتی اگر طول عمر خدمت‌مان 28 روز باشد. همانطور که شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز فرمودند عمل بزرگ در نظر خدا محاسبه نمی‌شود بلکه عمل مقدس، می‌تواند کوچک اما موثر باشد.

سردار رفیعی‌آتانی با بیان اینکه شهید رجایی درخشش خدمتگزاری مدیر اسلامی بود، گفت: این شهید گرانقدر همه خصوصیت یک مدیر تراز اسلامی را داشت و در برابر مردمش جز برطرف کردن نیاز آنان، نیاز دیگری احساس نمی‌کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین افزود: شهید رجایی عبد خدا بود و در هر میدانی که وارد شد سلامت نفسانی خود را به اوج می‌رساند، به‌طوری که اگر به طول زندگی او نگاه کنیم، همان‌گونه که خود شهید رجایی بیان کرده که عمل مرا در وصیت‌نامه من بخوانید، می‌بینیم که وصیت‌نامه او، عمل او در طول زندگی بوده است.

وی با بیان اینکه شهید رجایی برای نیاز زندگی، دستفروشی نمی‌کرد بلکه برای تربیت خودش این کار را انجام می‌داد، گفت: این شهید عزیز تمام وجودش با انقلاب عجین شده بود و خودش را برای امام، انقلاب و مردم خرج کرد و تمام اندیشه‌اش تحقق همین امر بود.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز هم باید مدیران نظام جمهوری اسلامی از خصوصیات شهید رجایی پیروی کنند تا راه رجا بسته نشود.

سردا رفیعی‌آتانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهید رجایی با اخلاص بود، بیان داشت: اخلاص باید رخ و نمای بیرونی داشته باشد و مردم بتوانند آن را اندازه‌گیری کنند، اخلاص یعنی برای خدا کار کردن و خود را ندیدن، درست مثل شهید رجایی که در اوج صلابت، مظلوم و ناشناخته ماند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، شهید رجایی با صبر، متانت، حوصله عظیم و با قبول رنج‌ها، دردها و رنج‌های قلبی و غیرقابل افشا، توانست بنی‌صدر خائن را افشا کند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید مانند شهید رجایی مظهر کار و تلاش مومنانه باشند، گفت: شهید رجایی با عملش به نماد و نشانه تبدیل شد، او روحیه انقلابی داشت و در راه طلب رضای الهی کوتاه نمی‌آمد و با کسی سازش نمی‌کرد.

این مقام مسئول افزود: شهید رجایی مومن، مجاهد و نمونه بارز، برجسته و حقیقی یک دولت اسلامی بود که مسئولیت را برای رسیدن به مال دنیا وسیله قرار نداد بلکه آن را برای خدمت به مردم بر دوش گرفت.

در این مراسم ضمن اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، مسئولان استانی از مقام خانواده‌های شهدای کارمند استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آوردند.

در مراسم فوق، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، «محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین محمدشفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین، سردار سرتیپ‌ دوم پاسدار «مهردادافروزی» فرمانده تیپ ۸۲ سپاه استان قزوین، «غلامحسن اسلامی‌صدر» فرماندار شهرستان قزوین، «مهدی صباغی» شهردار قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین، «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و مور ایثارگران استان قزوین، و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار