نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین:

شهیدان فرزندان انقلاب بودند

حجت‌الاسلام عابدینی گفت: شهیدان فرزندان انقلاب بودند که از قیام 15 خرداد با همه وجود به میدان آمدند و تا زمان شهادتشان شجاعانه فعالیت کردند.
کد خبر: ۶۱۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ - 26August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، یازدهمین یادواره شهیدان «محمدعلی رجایی» حجت‌الاسلام  «محمدجواد باهنر» شهدای کارمند استان قزوین و گرامیداشت هفته بسیج کارمندان با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استانی و مردم شهیدپرور در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: این شهیدان فرزندان انقلاب بودند که از قیام 15 خرداد با همه وجود به میدان آمدند و تا زمان شهادتشان شجاعانه فعالیت کردند.

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر زنده بودن شهدا، افزود: شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند که در آن خداوند میزبان پذیرایی از آنان است و از رزق کریم، روزی می‌خورند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه شهدا در صف بهشت نمی‌ایستند و به محض شهادت به بهشت هدایت می‌شوند، گفت: اما این عزیزان در لحظه ورود به بهشت خطاب به مردم می‌گویند، مردم بدانید اگر هر نقصی در زندگی من بود، خدا آن را به برکت شهادت جبران و نواقص را به کمال تبدیل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه درک قرآن به انسان کرامت می‌بخشد، اظهار داشت: قرآن دریای بی‌کران کرامت است، هر آیه آن یک بسته کرامت و یک عامل شخصیت انسانی است، اگر کرامت می‌خواهید باید کتاب حیات یعنی قرآن کریم را درک کرده و به آن عمل کنید.

امام جمعه شهر قزوین افزود: شهدا کسانی بودند که وقتی قرآن آنان را به جهاد فراخواند، آنان نیز دستور خداوند را اجابت کردند، وقتی به عبادت دعوت‌شان کرد اهل عبادت شدند و وقتی به صداقت دعوت‌شان کرد، اهل صداقت، یکرنگی و راستی شدند به همین خاطر شهدا زنده‌اند و اهل کرامت هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرآن کریم برای حیات انسان‌ها آمده است تا آنان را زنده کند، گفت: اگر با قرآن زنده نشویم دلیلی برای زنده شدن ما وجود ندارد، معنای با قرآن زنده شدن مانوس بودن و چشیدن آیات قرآن و معتقد به پیام خدا بودن است.

وی با بیان اینکه اگر از هر شهیدی بپرسیم آینده را چگونه می‌بیند، افزود: آنان علی‌القاعده پاسخ خواهند داد، آینده، آینده جهاد در کنار حجت خدا و تجلی ارزش‌های الهی است و ظهور امام زمان(عج) همراه با ظهور همه خوبی‌هاست و ما نیز برای آینده تمدن جهانی اسلام جنگیدیم و مقابله کردیم.

عابدینی با اشاره به ویژگی‌های شهدای کارمند گفت: این شهدا امین و حافظ منافع مردم بودند که در کار خیانت و کم‌کاری نداشتند و با تمام وجود پای کار مردم بودند به طوری که اگر می‌دانستند کسی بهتر از آنها کار را انجام می‌دهد از پذیرش آن مسئولیت ابا داشتند.

در این مراسم ضمن اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، مسئولان استانی از مقام خانواده‌های شهدای کارمند استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آوردند.

در مراسم فوق، «محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین محمدشفیعی» ارشد نظامی آجا در استانهای قزوین و زنجان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین، سردار پاسدار«رستمعلی رفیعی‌آتانی» فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین،  سردار سرتیپ‌ دوم پاسدار «مهردادافروزی» فرمانده تیپ ۸۲ سپاه استان قزوین، «غلامحسن اسلامی‌صدر» فرماندار شهرستان قزوین، «مهدی صباغی» شهردار قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین، «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و مور ایثارگران استان قزوین، و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار