مشاور اجرایی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور:

عشق و ارادت نسبت به زائر اربعین در بین اهالی مناطق جنوبی کشور موج می‌زند

«طاهریان» با بیان اینکه خادمان مواکب شهرستان پارسیان به زیباترین شکل ممکن در طول 24 ساعت به زوار سیدالشهدا خدمت رسانی می‌کنند، گفت: عشق و ارادت نسبت به زائر اربعین در بین اهالی مناطق جنوبی کشور به ویژه شهرستان پارسیان موج می‌زند.
کد خبر: ۶۱۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ - 27August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «مرتضی طاهریان» مشاور اجرایی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ‌امروز در بازدید از مواکب شهرستان پارسیان با اشاره به بازدید شب گذشته از مواکب شهرستان پارسیان، اظهار داشت: رابط کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز به نمایندگی از مواکب استان هرمزگان در گردهمایی 15 مرداد ماه که در تهران برگزار شد، شرکت کردند و گزارش جامعی از خدمت رسانی مواکب منطقه به زائران اربعین حسینی ارائه دادند و از این رو برای بازدید از نحوه فعالیت موکب ها و عرض ارادت خدمت اهالی به منطقه سفر کردم.

وی افزود: توفیقی شد تا یک شب در خدمت مواکب شهرستان پارسیان که با محوریت بچه های مسجد به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند، از جمله موکب امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) در روستای چهواز باشم.

مشاور اجرایی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه مواکب به خوبی توانسته اند فضای بسیار معنوی را ایجاد کنند، گفت: وقتی که زائر به این منطقه می رسد، به قدری فضای زیبایی را تدارک دیده اند که احساس نمی کند بیرون از فضای اربعین باشد و بلکه حس می کند که در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین بین نجف تا کربلا قرار گرفته است.

وی افزود: موکبی که به تازگی احداث شده است، چایخانه، غرفه های کودک، واکس، خدمات رفاهی در طول 24 ساعت شبانه روز با همدلی مثال زدنی اهالی روستا در حال خدمتگذاری به زائران اربعین هستند و وعده های غذایی تا ساعت ها بعد از وقت صحبحانه، نهار و شام نیز ادامه دارد و منازل اهالی روستا برای استراحت زوار مهیاست که اگر ظرفیت آنها تکمیل شود سپس از فضای حسینیه و موکب استفاده می شود.

طاهریان از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از جمله اهدا بسته های فرهنگی به کودکان، زیارت عاشورا، روضه خوانی و نوحه خوانی به عنوان بخش دیگری از خدمات مواکب شهرستان پارسیان نام برد و گفت: نماد زیبایی از قرآن به منظور تکریم این کتاب آسمانی در موکب امام خامنه ای روستای چهواز تهیه و نصب شده بود.

وی با اذعان به اینکه در بعضی از موارد خدمات ارائه شده در مواکب شهرستان پارسیان به مراتب از موکب های لب مرز و مسیر نجف تا کربلا هم بهتر است و فضا در این موکب ها در طول شبانه روز برای پذیرایی و اسکان در بهترین شکل خودش فراهم است.

طاهریان ضمن قدردانی از خدمت رسانی اهالی پارسیان به زائران اربعین، از متولیان دستگاه های فرهنگی و اجرایی که در امر اربعین در حال خدمت رسانی هستند خواست که به این منطقه سفر کنند و از نزدیک این فضای معنوی خلق شده به همت مردم منطقه که با همه محدودیت ها اما با محبت اهل بیت (ع) که سرمایه اصلی آنهاست و همت عالی نوجوانان و جوانان و پیشکسوتانی که میدان برای جوان ها باز کردند و از آنان برای خدمت به امام حسین حمایت می کنند، مشاهده کنند.

وی ‌با اشاره به اینکه بچه های مسجدی شهرستان پارسیان در طول سال برای همه مناسبت‌ها در حال خدمت رسانی هستند، افزود: جشنواره سرود سال گذشته با محوریت روستای چهواز برگزار شده بود و قطعا توجه به این مجموعه های مردمی اثرات خود را در طول سال و سال های آتی بیش از پیش نشان خواهد داد.

طاهریان با حضور در شهرستان پارسیان، از موکب های امام خامنه ای روستای چهواز، خادم الحسین(ع) روستای بوچیر، امام حسن (ع) محله احشام و موکب شهدا بازدید به عمل آورد.

موکب های شهرستان پارسیان در مسیر حرکت زوار اربعین از استان های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان و همچنین کشورهای پاکستان و افغانستان به سمت مرز شلمچه قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار