در همایش سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه علوم پایه در نیرو‌های مسلح عنوان شد؛

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش: علوم پایه در پیشرفت علم و فناوری نقش اساسی دارد

امیر سرتیپ فلاح با بیان اینکه علوم پایه خیلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بوده است، گفت: هرگونه پیشرفتی که در علم و فناوری در دنیا اتفاق افتاده علوم پایه در آن نقش اساسی داشته است.
کد خبر: ۶۱۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ - 27August 2023

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش:  علوم پایه در هر گونه پیشرفت در علم و فناوری در دنیا نقش اساسی داشته است / ضروریست در نیرو‌های مسلح به توسعه علوم پایه توجه ویژه‌ای شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عباس فلاح» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در همایش سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه علوم پایه در نیرو‌های مسلح که امروز (یکشنبه) در دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز در اولین همایش‌ها و سیاست‌ها و راهبردی‌های توسعه علوم پایه در دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح میزبان فرهیختگان این حوزه در دانشگاه افسری امام علی (ع) باشیم.

امیر سرتیپ فلاح ادامه داد: این همایش با هدف توسعه علوم پایه و شناسایی موانع توسعه رشته‌های علوم پایه تشکیل شده و در خلال این همایش فرهیختگان این حوزه مطالبی را ارائه خواهند کرد؛ امیدواریم در جمع بندی و در راستای رفع موانع توسعه علوم پایه به نتایج خوبی برسیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: علوم پایه خیلی مورد تاکید رهبر معطم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بوده است و هرگونه در پیشرفتی در علم و فناوری در دنیا اتفاق افتاده علوم پایه در آن نقش اساسی داشته است.

وی افزود: در حوزه آمادگی‌های دفاعی و ارتقای توان رزمی به شدن به توسعه علوم پایه نیازمندیم؛ لذا اهتمام ویژه‌ای در نیرو‌های مسلح در جهت تقویت علوم پایه وجود دارد و بر همین اساس میزبانی اولین همایش توسعه علوم پایه را دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش به عهده گرفته است و نشان می‌دهد که نیرو‌های مسلخ برای توسعه رشته‌ها اهمیت خاصی قائل است.

امیر سرتیپ فلاح با بیان اینکه ضروریست در نیرو‌های مسلح توجه ویژه‌ای به توسعه علوم پایه انجام شود، خاطرنشان کرد: علوم پایه به عنوان پایه و اساس زیر ساخت توسعه فناوری‌ها هستند و زیر گروه‌های این علوم در توسعه فناوری‌های دفاعی نقش تعیین کننده و اساسی دارند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها