استاندار هرمزگان:

باید از فرصت هفته دفاع مقدس برای معرفی شهیده «فاطمه نیک» به کل کشور استفاده شود

«دوستی» گفت: شهیده فاطمه نیک، یکی از سنبل‌های زنان فعال در دفاع مقدس است که باید از فرصت هفته دفاع مقدس برای معرفی او به کل کشور استفاده شود.
کد خبر: ۶۱۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ - 27August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان امشب در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس، با اشاره به بیان مبارک رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا، اظهار داشت: امسال محوريت تجلیل از ایثارگران بر روی بانوان معطوف شده است که بسیار اقدام پسندیده‌ای است چرا که بانوان نقش بسزایی در دفاع مقدس داشتند.

وی جمله‌ تاریخی «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» مستند عینی، رشادت‌های بانوان در دفاع مقدس دانست و افزود: بسیاری از مادران و همسران شهدا در لحظه‌ی اعزام، دل از عزیزانشان کندند و نشان دادند که پیرو راستین مکتب عاشورا هستند و زمان‌شناسانه به ادای تکلیف می‌پردازند.

نماینده عالی دولت در استان، تاکید کرد: کربلا یک روز می‌تواند در شلمچه باشد و روزی دیگر در بیمارستان‌های کشور در بحران کرونا و این عزیزان در هر زمانی که لازم بوده نقش‌آفرینی کرده‌اند.

دوستی با تاکید بر اینکه استان هرمزگان شاخصی بزرگ در حوزه زنان تأثیرگذار، تحت عنوان شهیده فاطمه نیک دارد، گفت: از فرصت هفته‌ دفاع مقدس امسال باید برای معرفی این بانوی بزرگ استفاده شود و شرایطی فراهم شود که شهید فاطمه نیک در سراسر کشور شناسانده شود‌.

استاندار هرمزگان، در بخش دیگری از سخنانش، عنوان‌ کرد: دستگاه‌های دولتی به مناسبت هفته دفاع مقدس باید خدمات عمومی خود را بیش از پیش برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران افزایش دهند و برنامه‌های ویژه‌ای در این ایام داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنانش، از دستگاه‌های اجرایی خواست که به آموزش و پرورش استان جهت برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس کمک کنند و در این باره خاطرنشان کرد: ما باید فرزندان‌مان را برای رزم، جهاد و ایثارگری تربیت کنیم چرا که دشمنی‌ها همواره بر علیه این ملت ادامه خواهد داشت و آموزش و پرورش باید برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در دانش‌آموزان تلاش کند‌.

دوستی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد چند چیز را به دانش‌آموزان یاد دهیم یکی از مهم ترینِ آن‌ها، فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند ملت ما را همیشه زنده و سربلند نگه دارد.

بر اساس این گزارش، شهیده فاطمه نیک به ام الشهدای جریزه هرمز مشهور است که دو تن از فرزندانش به نام‌‌های محمد و علی گلزاری- در آستانه ی سال 1361 در عملیات فتح المبین، برادر و خواهر زاده‌اش در عملیات خیبر، سومین پسر و دامادش در عملیات والفجر هشت و دو برادر دیگر این بانوی بزرگوار نیز در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فاطمه نیک(درویشی) نیز در پنجم مرداد 1366،در حج خونین در جوار خانه ی خدا، به شهادت رسید و به دیدار خدایش شتافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها