دریادار سیاری به دفاع پرس خبر داد؛

سفر هیئت بلندپایه نظامی چین به ایران/ ارتقاء تجهیزات بومی با استفاده از دانش فنی دیگر کشورها

فرمانده نیروی دریایی ارتش از سفر هیئت عالی‌رتبه نظامی چین و هندوستان در هفته آینده به ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ - 08December 2015

سفر هیئت بلندپایه نظامی چین به ایران/ ارتقاء تجهیزات بومی با استفاده از دانش فنی دیگر کشورها

امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اهمیت دریا در توسعه مناسبات نظامی، سیاسی و فرهنگی میان کشورها اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت 7 آذر روز نیروی دریایی، در هفته جاری پذیرای نمایندگان نظامی 40 کشور بودیم.

وی با بیان اینکه اینگونه تعاملات در سطح نظامیان موجب ارتقاء و توسعه روابط دیپلماتیک بهویژه در حوزه دریا میشود، افزود: نیروی دریایی با بسیاری از کشورها مراوده داشته و این تعاملات و دید و بازدیدها قطعا با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی صورت میگیرد.

دریادار سیاری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما ملتی صلحطلب هستیم، گفت: ناوگروههای ما در طول رفت و آمدهای خود در آبهای آزاد، ضمن تامین امنیت لازم در خطوط مواصلاتی و مبارزه با تروریسم دریایی به کشورهای همپیمان سفر کرده و ضمن ابلاغ پیام صلح و دوستی، خط مشیهای راهبردی مشترک را در تامین امنیت در عرصه دریاها مورد بررسی قرار میدهد.

وی با اعلام این خبر که هفته آینده پذیرای هیئت عالیرتبه نظامی از کشور چین هستیم و هفته بعد از آن نیز با هیئت عالیرتبه هندوستان در تهران ملاقات خواهیم کرد، افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی به دنبال گسترش مناسبات نظامی-امنیتی و تحکیم روابط در عرصه آبهای آزاد، ماموریت خود را انجام میدهد و در این رابطه تاکنون همکاریهای لازم را با تکیه بر اهداف و منافع مشترک با دیگر کشورها داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هدف ما از برقراری اینگونه روابط و تعاملات صرفا تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز از دیگر کشورها نیست، تاکید کرد: ما در راستای بومی سازی تجهیزات در داخل کشور گام برمیداریم و در این رابطه از دانش علمی و فنی دیگر کشورها نیز استفاده میکنیم.

وی در این رابطه افزود: نیروی دریایی تا به امروز با تکیه بر دانش متخصصان خود موفقیتهای زیادی را در عرصه ساخت و تولید بومی ناوشکنها، ناوهای موشکانداز، زیردریاییها و... بهدست آورده است؛ بنابراین ارتباط با دیگر کشورها تنها بهمنظور تامین تجهیزات نیست، بلکه در جهت توسعه روابط دیپلماتیک، توسعه علم و دانش، بهرهگیری از دانش بومی آنها با تبادل استاد و دانشجو، و همکاری در برقراری امنیت بهویژه تامین امنیت در شمال اقیانوس هند است؛ که از نظر اقتصادی مهمترین منطقه استراتژیک دنیا محسوب می شود و در بحث مقابله با ناامنی و تروریسم دریایی نسبت به دیگر مناطق در اولویت قرار دارد.

دریادار سیاری افزود: یکی دیگر از اهداف ما در برقراری اینگونه روابط ارتقای توان رزمی فی مابین است؛ که این مسئله در رزمایشها و تمرینات مشترکی که در طول سال با دیگر کشورها انجام میدهیم تجلی مییابد.

وی در پایان از اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات در اوایل ماه آینده با کشور عمان خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار