جانشین معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش:

احداث پارک علم و فناوری نیاز جامعه نخبگان فرزندان شاهد است

امیر سرتیپ دوم خلعتبری به ضرورت احداث پارک علم و فناوری برای جامعه نخبگان فرزندان شاهد تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ - 27August 2023

احداث پارک علم و فناوری نیاز جامعه نخبگان فرزندان شاهد استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «علیرضا خلعتبری» جانشین معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست با جمعی از فرزندان شهدا به اراده ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول حراست از مرز‌های کشور، در حمایت از فرزندان شهدا و نیز فعالیت‌های واحد علوم، تحقیقات و فناوری ارتش اشاره کرد.

امیر خلعتبری خواستار توجه عموم اعضاء به نقشه راه شفاف و گویا، برنامه‌های یکساله و پنج ساله (مطابق با نقشه‌های علمی موجود) طرح و برنامه مدون و نیز دقت در تعیین مسئولیت ارکان مختلف در فعالیت‌های اجرایی شد تا اجزاء مختلف مورد نیاز هر فعالیت به درستی مشخص شده و به ارائه خدمت بپردازند.

 جانشین معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش  به نقش تفاهم نامه‌های موجود جهت حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکترا و امکان گسترش آن‌ها و نیز برنامه‌های موجود برای ایجاد پارک علم و فناوری اشاره کرد.

در ادامه ایجاد نوآوری و شکوفائی در میان اقشار جامعه ایثارگری در تعامل با سایر اقشار جامعه و نیز ارائه آموزش‌های مورد نیاز به فرزندان شهدا، ارتقای مهارت‌های اجتماعی و ضرورت توجه به امر پژوهش و احصاء مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری و برنامه ریزی برای آینده فرزندان شهداء از جمله مسائلی بود که مورد اشاره فرزندان شهدا قرار گرفت.

از سوی دیگر با توجه به تخصص برخی از فرزندان شهدا و توانمندی و موفقیت آن‌ها در ورود به زیست بوم شرکت‌های دانش بنیان و نیز طرح‌هایی مانند طرح گردشگری تمدن موجب شد تا فعالیت علمی و عملی فرزندان شهدا در مجامع مختلف نیز مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

این امر از جهتی که حمایت از جامعه ایثارگری به عنوان عقبه و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت جامعه ایثارگری به سمت فعالیت علمی موجب افزایش نقش جامعه ایثارگری در تصمیم گیری‌های کلان، هم افزائی و سرانجام تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد، مورد توجه ویژه شرکت کنندگان در جلسه قرار گرفت.

فرزندان شهدا در این دیدار خواستار نگاه دقیقتر به مفهوم شهادت و آرمان شهدا شدند و بازتولید مفهوم «اراده» را به عنوان یکی از دستاورد‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جامعه نام بردند.

با توجه به سابقه اعضاء مجمع در گردآوری فرزندان شهدا و انجام فعالیت‌های فرهنگی، تولید محصولات فرهنگی جذاب و ارائه روایت‌های جدید و به روز از دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و شهدا نیز مورد توجه قرار گرفت.

همچنین در این دیدار از برنامه بهینه سازی و به روزرسانی واحد‌های آموزشی شاهد و ایثارگر، شناسائی و حمایت از نخبگان به عنوان بخشی از برنامه‌ها و خدمات توسط سازمان‌های ذیربط یاد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها