معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خبر داد؛

خدمت‌رسانی ۴۵ موکب از استان هرمزگان در مسیرهای پیاده روی اربعین

«کامرانی» گفت: یک هزار خادم از استان هرمزگان در قالب ۴۵ موکب در مسیر‌های پیاده روی اربعین به زائران خدمات رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۶۱۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ - 28August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،«احسان کامرانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان صبح امروز در دهمین جلسه ستاد اربعین استان با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: پیاده روی عظیم و بی نظیر اربعین کنگره جهانی و اجتماع تمدن ساز است که مردم سراسر جهان با ادیان و مذاهب مختلف در آن شرکت می کنند.

وی افزود: عشق و ارادت قلبی به حضرت امام حسین (ع) در تمامی ادیان و جوامع عالم گیر شده است چون امام حسین مظهر آزادگی و عدالت در عالم بشری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: اخلاص سالار شهیدان امام حسین (ع) در پاسداری از دین خدا سبب گردید که در تمامی قلوب مردم آزادی خواه نفوذ کند که نشان بارز آن عشق و ارادت قلبی مردم اقصی نقاط جهان در پیاده روی اربعین به ابا عبدالله الحسین است.

کامرانی، گفت: مشی آزادگی امام حسین (ع) و یاران باوفایش باعث ماندگاری نهضت عاشوراست.

وی افزود: پیاده روی عظیم اربعین در جهان بی نظیر است و سال به سال بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در تشریح اقدامات ستاد اربعین استان برای ایحاد شرایط مناسب جهت رفاه حال زائران، خاطرنشان کرد: با اقدامات کمیته حمل و نقل ،اتوبوس مورد نیاز جهت اعزام زئران تامین و کاروان های مردمی در حال عزیمت به مرز شلمچه جهت شرکت در این کنگره عظیم مردمی هستند.

کامرانی، تصریح کرد: با پیگیری های ستاد عتبات ۴۵ موکب از استان هرمزگان برای ارائه خدمات به زائران به مناطق مختلف کشور و شهرهای زیارتی عراق اعزام شده اند.

وی در همین خصوص، گفت: از ۴۵ موکب مردمی ۱۵ موکب در مسیر های داخلی اعزام زائران نظیر بندر خمیر، بندر لنگه، پارسیان، بوشهر، شلمچه و مهران مستقر هستند که به زائران خدمات رسانی می کنند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همین خصوص، افزود: مابقی موکب ها در داخل کشور عراق و در مسیرهای پیاده روی شهرهای زیارتی نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین برای خدمات رسانی به زائران برپا هستند.

کامرانی، اظهار داشت: قریب به هزار نفر خادم در موکب های مردمی در داخل کشور و کشور عراق در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی گفت: با حمایت و پشتیبانی استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صمت، راهداری، بنادر و دریانوردی بسیاری از اقلام مورد نیاز موکب داران تامین و به محل استقرار موکب داران ارسال شد.

وی تصریح کرد:کمک های مردمی برای ارائه خدمات مناسب به زائران پیاده روی اربعین با استقبال خیلی خوبی همراه بوده است به طوری که در بعضی مناطق مردم کمک نقدی و غیر نقدی فراوان برای خدمات رسانی به زائران اهدا کرده اند که قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: قریب به ۹۰کامیون سبک، نیمه سنگین و سنگین با انجام تشریفات اداری وگمرکی جهت اعزام موکب داران و تجهیزات به کشور عراق اعزام شدند.

وی تصریح کرد: کمیته بهداشت و سلامت در زمینه تامین داروهای مورد نیاز مواکب و پزشک و پرستار تیمهای تخصصی خود را به مرز شلمچه و شهرهای زیارتی عراق اعزام کرده اند.

کامرانی با تاکید بر تسریع در ارسال گذرنامه های مردم، افزود: اداره گذرنامه فراجا در صدور گذرنامه ها تسریع و اداره کل پست استان نسبت به انتقال سریع گذرنامه ها بصورت بیست و چهار ساعت در این ایام خدمات رسانی کنند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات رسانی مطلوب به زائران، افزود: کلیه کمیته های زیر مجموعه ستاد اربعین به ویژه کمیته حمل و نقل در آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به زائران قرار گیرند.

کامرانی تصریح کرد: از هم اکنون تدابیر لازم برای بازگشت بدون دغدغه زائران به استان اندیشیده شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: قدم گذاشتن در مسیر پیاده روی اربعین با فضیلت های بسیاری همراه است و خریدار قدم های زائران حضرت زینب (س) اسوه صبر و ایثار نهضت عاشورا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار