برپایی موکب اربعین حسینی توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با همکاری سپاه ناحیه آذرشهر، در آستانه اربعین حسینی اقدام به برپایی موکب دانشگاهیان نمود.
کد خبر: ۶۱۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸ - 28August 2023

برپایی موکب اربعین حسینی توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجانبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، موکب اربعین حسینی با نام شهید «اکبر حاجی پور» با همکاری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌ و سپاه ناحیه آذرشهر، با هدف ترویج رویداد عظیم جهان تشیع و آگاهی بخشی در این زمینه، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان امروز (دوشنبه) مقابل این دانشگاه برپا شد.

این موکب با هدف استقبال از زائرین اربعین حسینی به ارائه خدمات پرداخته و در نظر دارد هدف اصلی اربعین که حرکتی برای تمرکز ظرفیت های شیعیان به منظور پیشرفت و تعالی جهان اسلام در ذیل گفتمان جهان اسلام قوی است را به نمایش بگذارد و تا ۱۳ شهریور ماه در محل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برپا خواهد شد.

«دکتر محمد صادقی آزاد» رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از تمامی زحمات استاندار آذربایجان شرقی و فرماندهی سپاه ناحیه آذرشهر و سایر دست‌اندرکاران که در برپایی موکب اربعین حسینی یاری رساندن تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین اظهار داشت: پاکی، بزرگی و عظمت روح امام حسین و یاران با وفایش، باعث راهپیمایی میلیون‌ها نفر شده و در جمع آن حضور دانشگاهیان در این راه به عنوان پرچمدار اجتماعی، فرهنگی، علمی و… کشور بوده که بزرگترین اجتماع بشری جهان را رقم می‌زند.

صادقی آزاد افزود: راهپیمایی اربعین حسینی صدای رسای حقانیت مردم آزادی‌خواه جهان بر علیه ظلم استکبار جهانی است که اتحاد آزادیخواهان جهان را در حول محور مکتب حسینی به رخ جهانیان می‌کشد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به برکت خون مطهر شهدا شکل گرفته است، گفت: به برکت خون شهیدانی که در راه انقلاب و اسلام تقدیم شده که ادامه راه شهیدان کربلا است، آرامش و امنیت خاطر تجمع عظیم راهپیمایی اربعین در سطح جهان را فراهم کرده است و ما تا آخر مدیون خون پاک آن عزیزان هستیم.

«سرهنگ شریفی» فرمانده سپاه ناحیه آذرشهر در جمع خادمین زائرین اربعین حسینی، ضمن عرض خداقوت به خادمین و دست اندرکاران این موکب، که عاشقانه و خالصانه برای خدمت به زائران امام حسین(ع) پیش قدم شده‌اند. و در ایام اربعین حسینی در حال خدمات رسانی به زائرین و دلسوختگان آقا اباعبدالله الحسین (ع) می باشند ابراز امیدواری کرد انشالله با همت و پشتکار این عزیزان، میزبان خوبی برای زائرین امام حسین(ع) در این موکب حسینی باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه آذرشهر ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ریاست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، گفت: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با ریاست “دکتر صادقی آزاد” سرمایه عظیم فرهنگی اجتماعی و علمی در این منطقه بوده که همواره با حرکات جهادی، پیشران آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها