رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور:

ایجاد صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی در دستور کار قرار دارد

یس دارالقرآن الکریم کشور گفت: ایجاد صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی با هدف ارائه تسهیلات و انجام خدمات بیمه مستقل در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۶۱۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ - 28August 2023

ایجاد صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی در دستور کار قرار دارد

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل ، حجت‌الاسلام علی تقی زاده امروز(دوشنبه) در سفر به استان اردبیل در جلسه هم اندیشی با شهردار اردبیل از راه اندازی صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی خبر داد و اظهار کرد: سازمان دارالقرآن در تلاش است تا صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی را در راستای ارائه تسهیلات و بیمه مستقل ویژه گروه هدف تأسیس کند.

وی افزود: هدف ما از سفر به استان‌ها دیدار با مسئولین قرآنی و مشاهده فعالیت‌ها و نیز شناسایی فعالان قرآنی هر استان است تا برای ارتقای فعالیت آنان و تعلیم و تربیت بهینه آنان برنامه ریزی کنیم.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور با ابراز تأسف از اختصاص اعتبار اندک به امور قرآنی در کشور گفت: الحمدلله در استان اردبیل مسئولین ارشد استان اعم از امام جمعه به عنوان حامی طرح قرآنی برتر و نمونه کشوری سمیر و نیز شهردار اردبیل به عنوان چهره قرآنی و فعال در امور تربیت و آموزش و احداث مدارس قرآنی، در خصوص امور قرآنی اهتمام جدی دارند و این امر باعث کاهش مشکلات در امر پیشرفت فعالیت‌های قرآنی است.

ضرورت اجرای طرح‌های شهری با پیوست فرهنگی و قرآنی

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی بر ضرورت ایجاد پیوست قرآنی و فرهنگی در طرح‌های شهری تاکید کرد و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل طی انعقاد تفاهم‌نامه با شهردار اردبیل، اجرای پیوست قرآنی در طرح‌های شهری را خواستار شد.

وی توجه به جذب جوانان به سمت تعالیم و سبک زندگی قرآنی را ضروری دانست و افزود: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در بین نسل جوان و ترغیب آنان به سمت آموزه‌های قرآنی باید اقدام ملی انجام شود.

اردبیل قابلیت افزایش دارالقرآن را دارد

محمود صفری، شهردار اردبیل از آمادگی مجموعه شهرداری از فعالیت‌های قرآنی خبر داد و گفت: دارالقرآن الکریم استان اردبیل با درآمد پایدار توانسته تعداد ۱۰ مدرسه قرآنی در تمام مقاطع تحصیلی راه اندازی کند و قابلیت افزایش این تعداد از مدارس را نیز دارد.

وی با ابراز خرسندی از وجود اتحاد در بین مسئولین قرآنی در استان اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دارالقرآن استان اردبیل در تمام فعالیت‌ها با همفکری و هم اندیشی به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار