حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در همایش بسیج ادارات خراسان رضوی مطرح شد؛

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان: «امنیت»، «سلامت»، «رقابت» و «مشارکت»، مطالبه رهبری در انتخابات/ ویژگی انقلاب اسلامی ایران «الهی» و «معنوی» بودن آن است

کدخدایی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال ۱۴۰۲، راهبرد انتخابات را امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت اعلام کردند؛ بر همین اساس باید تلاش کنیم این اهداف تامین شود. در گذشته هم این وضعیت را داشته‌ایم و آنچه که به ما کمک می‌کند برای انجام وظایف، روحیه بسیجی است.
کد خبر: ۶۱۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ - 29August 2023

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان: باید با روحیه بسیجی تلاش کنیم تا راهبرد‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات تأمین شوندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد «عباسعلی کدخدایی» رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان در همایش فرماندهان و مسوولان بسیج ادارات خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: باید تلاش کنیم در هر جا هستیم قوانین موثر و کارآمدی تدوین و اشکالات برطرف شود؛ از حضور مردم هم نباید غافل بود، زیرا آن چه همیشه باعث افتخار بوده حضور مردم در همه عرصه‌ها و اتکای نظام به آن‌ها ست.

کدخدایی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: انتخابات کشور ایران، همیشه مورد توجه دشمنان بوده است تا بتواند از این طریق ضربه خود را وارد کند. مثلا آن‌ها در سال ۸۸ تمام بوق‌های تبلیغاتی خود را برای ضربه زدن به کار گرفتند و از یک سال قبل از آن طرح‌های آن‌ها برای اغتشاش و ادعا‌های ناصواب نیمه علنی شده بود.

وی درباره اقدامات و پیگیری‌های شورای نگهبان درباره ادعای تقلب در انتخابات سال ۱۳۸۸ از سوی برخی از نامزد‌ها و عملکرد بعدی آن‌ها گفت: همه امکانات برای رسیدگی به اعتراضات سال ۸۸ فراهم شد، اما نامزد‌های معترض و مدعی؛ هیچ کدام را نپذیرفتند. افرادی که ادعای دموکراسی و مردمسالاری را داشتند؛ جلو رای مردم ایستادند و با طراحی دشمن و ساده لوحی و کینه توزی برخی داخلی‌ها شلوغی ایجاد کردند. اما با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور بسیج در میدان‌های مختلف، نقشه دشمن خنثی شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: سال گذشته هم همین هدف را دشمن در اغتشاشات دنبال می‌کرد و منتظر فتح تهران و سقوط نظام بود، اما مدافعان بسیجی و امنیت با تفکر دوران دفاع مقدس مقاومت کردند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال ۱۴۰۲، راهبرد انتخابات را امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت اعلام کردند؛ بر همین اساس باید تلاش کنیم این اهداف تامین شود. در گذشته هم این وضعیت را داشته‌ایم و آنچه که به ما کمک می‌کند برای انجام وظایف، روحیه بسیجی است.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با بیان این که ویژگی انقلاب اسلامی ایران الهی و معنوی بودن آن است افزود: پس از انقلاب، تحولی اساسی ایجاد و در نگاه مسئولان یک نگاه مردمی حاکم شد که نتیجه آن ظهور امثال شهیدان «محمدعلی رجایی» و سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» به عنوان تربیت شدگان مکتب امام (ره) است.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن از ابتدای انقلاب با جنگ، تحریم و اغتشاش به دنبال براندازی بوده، اما به خاطر تفکر بسیجی و مردمی‌سازی مقاومت راه به جایی نبرده است و حتی خود آن‌ها نیز قبول دارند که تحریم‌ها با شکست رو به رو شده؛ چنان‌که تحلیلگران خارجی می‌گویند روسیه هم به‌دنبال این است که ببیند ایران در مقابله با تحریم‌ها چه کار کرده تا همان را استفاده کند.

این مقام مسئول در پایان صحبت‌های خود تأکید کرد: در اتفاقاتی مثل جنگ تحمیلی، شیوع ویروس کرونا، زلزله، سیل و حفظ امنیت، همیشه بسیج در خط مقدم است و هر کشوری هم که از بسیج الگو گرفت موفق شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار