مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد؛

اشتغال‌زایی برای ۲۶۹ متقاضی در قالب طرح منظومه‌های روستایی

«خواجه‌ای» گفت: پرداخت ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح منظومه‌های روستایی انجام شده است.
کد خبر: ۶۱۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ - 29August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، «رضا خواجه‌ای» مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همت بنیاد مسکن استان و همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در قالب طرح توسعه منظومه‌های روستایی، ۳۷۰ طرح اقتصادی در راستای اشتغال‌زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: همزمان با اجرای طرح موصوف در شهرستان طارم ۳۸ میلیارد ریال از محل تفاهم‌نامه استانی و ملی با صندوق کارآفرینی امید به تعداد ۳۷ نفر پرداخت شده و همچنین با جذب اعتبار ۲۵۴ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای ۲۱۸ متقاضی کسب و کار، در انطباق با خروجی مطالعات منظومه، این تعداد به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب این طرح پرداخت شد.

خواجه‌ای یادآور شد: مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۹ بخش استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با پیشرفت ۱۰۰ درصد به تصویب نهایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با تاکید بر اینکه اجرای طرح منظومه روستایی موجب توانمندی و بهبود چشمگیر وضعیت معیشت ساکنین روستا‌های می‌شود، ادامه داد: استان زنجان و شهرستان طارم به عنوان مکان هدف به عنوان پایلوت برای این اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه، منظومه‌های روستایی به‌عنوان طرحی که ماهیت یکپارچه و فرابخشی دارد، هم‌اکنون در استان زنجان به صورت پایلوت در حال انجام بوده است، تصریح کرد: حفظ معماری بومی و محلی در روستا‌ها هدف بنیاد مسکن و شناسایی روستا‌های دارای بافت با ارزش و گردشگری در استان اهمیت دارد و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها