در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

فرمانده ناحیه ابوذر سپاه مشهد: گره‌گشایی از محرومان حاشیۀ شهر مشهد در اولویت است

سرهنگ «فروزان‌مهر» گفت: توزیع بیش از هزار بسته معیشتی، ۲۲ سری جهیزیه و توسعه کارگاه‌های اشتغال‌آفرینی بخشی از فعالیت‌های جهادگران ناحیه ابوذر در راستای گره‌گشایی و اُمیدآفرینی به محرومان حاشیه شهر مشهد است.
کد خبر: ۶۱۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ - 30August 2023

فرمانده ناحیه ابوذر سپاه مشهد: گره‌گشایی از محرومان حاشیۀ شهر مشهدسرهنگ‌ پاسدار «عباس فروزان‌مهر» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با تأکید بر اینکه گره‌گشایی و اُمیدآفرینی به محرومان حاشیه شهر مشهد در گرو اقدام جهادی میسر است در خصوص فعالیت‌های جهادی ناحیه ابوذر، اظهارداشت: از آغاز سال جاری در چندین مرحله بیش از هزار بسته کمک معیشتی که شامل اقلام اساسی از قبیل روغن، برنج، رب، خرما، ماکارانی و مرغ بوده با همت بسیج سازندگی و حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی و خیرین بین نیازمندان توزیع شد.

وی ایجاد و توسعه ۴۲ کارگاه اشتغال‌آفرینی به کمک تسهیلات قرض‌الحسنه را در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از مشاغل خانگی برشمرد و ادامه داد: در این خصوص شش دستگاه چرخ خیاطی به صورت رایگان به شش خانواده کم‌برخوردار جهت ایجاد اشتغال‌زایی در منزل تحویل شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر مشهد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و ضرورت ایجاد گشایش در وضعیت اقتصادی مردم به خصوص قشر محروم و کم‌برخوردار از اوایل سال جاری تاکنون ۱۰ گروه جهادی جدید راه‌اندازی و ثبت شده است.

فروزان‌مهر در خصوص نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی گفت: در آستانه سال جدید و ایام نوروز جهادگران گروه جهادی سماح برای ساخت یک باب منزل مسکونی به روستای ژرف شهرستان کلات اعزام شدند و گروه جهادی رسالتی‌ها در شهرستان بردسکن با ساخت سرویس بهداشتی و خدمات سیم‌کشی و لوله‌کشی برای یک خانواده نیازمند که چهار نفر فرزند معلول دارد، امیدآفرینی کردند.

وی در ارتباط با گروه جهادی شهید فهمیده بیان داشت: این گروه جهادی از ابتدای سال جاری با رنگ آمیزی سه مدرسه و با ساخت سه سرویس بهداشتی برای سه خانواده نیازمند، مرهمی بر مشکلات این خانواده‌های نیازمند شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر مشهد تصریح کرد: گروه جهادی انصارالحسین از اوایل سال تاکنون به صورت هفتگی ۶۰۰ پرس غذای گرم و بیش از هزار قرص نان بین نیازمندان توزیع کرده به طوری که تاکنون بیش‌ از ۱۴ هزار پرس غذای گرم بین نیازمند توزیع شده است.

فروزان‌مهر، استقرار درمانگاه صلواتی، اعزام تیم‌های پزشکی، پرداخت هزینه نسخه ۲۲۰ بیمار، ویزیت رایگان، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و افتتاح کارگاه قالیبافی، برگزاری دوره‌های آموزشی باغبانی، زنبورداری و پرورش گل و گیاهان آپارتمانی، را بخشی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی در حاشیه شهر مشهد برشمرد که بخش اعظم این خدمات در گره‌گشایی از خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار تأثیر به‌سزایی داشته است.

وی اعزام ۳۵ جهادگر از گروه جهادی شهدای گمنام این ناحیه برای خدمت‌رسانی به زوار مسیر پیاده روی نجف به کربلا در میان بدرقه مردم و مسئولان که با توسل و عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا علیه‌السلام همراه بود را بخشی از اقدامات جهادی جهادگران این ناحیه از گره‌گشایی به محرومان حاشیه شهرها تا تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران اربعین، برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار