معاون سیاسی، اجتماعی استانداری هرمزگان:

مشی ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر را در تاریخ ماندگار کرد

«کامرانی» گفت: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان دو چهره شاخص انقلاب اسلامی با مشی مردم داری و ساده زیستی و خدمتگزاری صادقانه در تاریخ کشور ماندگار شدند.
کد خبر: ۶۱۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ - 30August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «احسان کامرانی» معاون سیاسی، اجتماعی استانداری هرمزگان امروز (چهارشنبه) در پنجمین جلسه کار گروه فرهنگی و اجتماعی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرا رسیدن هفته دولت و تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان دو چهره شاخص انقلاب اسلامی با مشی مردم داری و ساده زیستی و خدمتگزاری صادقانه در تاریخ کشور ماندگار شدند.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر در مدت کوتاه مسئولیت اجرایی خود خدمات شایانی از خود بجا گذاشتند که در تاریخ كشور به یادگار ماندند. ضروری است مشی ساده زیستی و مردم داری شهیدان رجایی و باهنر سرلوحه تمامی ما مسئولان در خدمت رسانی بي منت به مردم به عنوان ولی نعمتانمان قرار گیرد.

کامرانی گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا خدمات گسترده دولت در بخش های مختلف اطلاع رسانی شود.  دولت سیزدهم به صورت شبانه روزی کلیه ظرفیت ها و امکانات را جهت رفع مشکلات مردم بسیج کرده است. دولت با وجود تمامی موانع و مشکلات از جمله تحریم های گسترده بین المللی با اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم و کاهش نرخ تورم در تلاش است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در ادامه با اشاره با آثار مخرب آلودگی در سطح استان، تصریح کرد: آلودگی هوا پیامد های مخربی را برای سلامت مردم استان در پی دارد و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در این بخش ضروری است. افزایش بیماری های تنفسی، ایجاد مشکلات ریوی و ... بخشی از تبعات افزایش آلودگی هوا است. منشاء آلودگی در استان هرمزگان خیزش گرد و خاک و فعالیت صنایع است که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.

وی در همین خصوص، گفت: استقرار صنایع بزرگ در استان نظیر فولاد، پالايشگاه و پتروپالايشگاه ها ، هرمزگان را در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین استان صنعتی کشور در آینده نزدیک قرار داده که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی ضروری است. نصب فیلتر های جذب آلودگی در تمامی صنایع مستقر در هرمزگان ضروری است. اداره کل محیط زیست استان به صورت مستمر آخرین وضعیت آلودگی صنایع مستقر در استان را پایش و گزارش کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، بیان کرد: مشارکت صنایع مستقر در هرمزگان برای اجرای طرح های کاهش و کنترل آلودگی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این صنایع از محل مسئولیت اجتماعی اداره کل محیط زیست را برای اجرای برنامه های کنترل و کاهش آلودگی یاری کنند.

کامرانی افزود: راه اندازی ایستگاه های پایش آلودگی هوا در غرب بندرعباس، قشم، پارسیان ، سیریک، بندر خمير و جاسک از اهمیت بسزایی برخوردار است و در دستور کاردستگاههاي اجرایی ذیربط قرار گیرد. بهره گیری از ظرفیت بزرگ جامعه دانش آموزی و دانشجویی استان به عنوان سفیران سلامت برای اجرای طرح های سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است. گنجاندن یک واحد درسی به عنوان مدیریت بحران در سر فصل دروس دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار