به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، «بهروز معاونیان» صدابردار سینما در آستانه روز ملی سینما با انتقاد شدید از خانه سینما، سازمان سینمایی و سایر نهادهای مرتبط با امور هنرمندان اظهار داشت: امروز تمامی اهالی سینما از کارگردان تا سیاهی لشکر دچار معضل هستند و اگر تولید در سینما افزایش پیدا نکند وضعیت از این هم وخیمتر خواهد شد.
صدابردار فیلمهای سینمایی «روز سوم» و «لیلی با من است» افزود: وقتی وزیر ارشاد تلویحاً میگوید تمام کارها باید سانسور شوند و خط قرمزها پررنگتر شود، سینما محدود و محدودتر میشود و همه اهالی سینما روز به روز با فقر و بیکاری بیشتر دست و پنجه نرم خواهند کرد.
وی ادامه داد: این روشن است که بیکاری فقر میآورد و با این تورم و گرانی ما شاهد ریزش متخصصان و هنرمندانی هستیم که سینما را خالی میکنند. سینمای تک بعدی قطعاً راه به جایی نخواهد برد و همه از آن ناراضی میشوند و تنها راه این است که مسئولان تدبیری اندیشه کنند تا محدودیتها در سینما تعدیل شود.
این سینماگر تأکید کرد: الآن ساخت یک فیلم سینمایی بالای ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد؛ خوب این سرمایه باید از کجا بیاید که فیلم ساخته شود؟ وقتی آنقدر خط قرمز وجود دارد کمتر کسی حاضر به ریسک سرمایه گذاری در سینما میشود و این مهم میزان تولیدات را کاهش داده و در نتیجه آن بیکاری باعث فقر هنرمندان میشود.
معاونیان سپس با بیان اینکه محدود شدن سینما باعث شده تا بخش کثیری از هنرمندان به فکر مهاجرت یا تغییر شغل باشند تصریح کرد: هنرمند هم مثل سایر مردم نان میخواهد و وقتی نان شبش را در سینما یافت نکند مجبور میشود به سمت هر کار دیگری که شاید اصلاً در شأنش نباشد نیز برود.
صدابردار فیلمهای سینمایی «سینما سینماست» و «باشو غریبه کوچک» در بخش دیگری از این گفتوگو متذکر شد: بود و نبود خانه سینما و صندوق اعتباری هنر و... هیچ فرقی برای سینماگران ندارد. حال سینماگران زمانی خوب است که بتوانند از بدیهیترین امکانات برخوردار باشند، اما این همه دستگاه و نهاد و سازمان و... کاری برای آنها انجام نداده اند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه وضع سینما و وضع زندگی سینماگران هر ساله با افت جدی نسبت به سال قبل روبرو میشود و ما به جای پیشرفت شاهد عقبگرد هستیم و بی ترددی علت این اتفاق مدیریت غیر اصولی مدیرانی است که هیچ تدبیری ندارند و به جای رفع معضلات در حال بسط و گسترش دادن خطوط قرمز در سینما هستیم و تصمیمات بیخودی میگیرند که به نوعی سد راه سینماگران شده است.
معاونیان در پایان این گفتوگو افزود:ای کاش مدیران سینمایی کنونی مدیریت را از مدیران سینمایی اوایل انقلاب یاد بگیرید که کارهای درخشان در زمان حضورشان تولید شد که هنوز ماندگار است و از آن فیلمها به عنوان بهترین آثار سینمای ایران نام برده میشود؛ به راستی کجا هستند فیلمسازان برجسته آن دوران؟ کجا هستند آن مدیران؟
منبع: سینماپرس
انتهای پیام/ ۱۳۴