فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

الگوی «مدیریت جهادی» دستاورد دوران دفاع مقدس است

سردار «خرم‌دل» گفت: بسیاری از ارزش‌ها که در جامعه ساری و جاری است عینیت آن در دفاع مقدس بود و اگر امروز از الگوی مدیریت جهادی صحبت می‌کنیم ریشه آن در دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۱۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ - 30August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان با بیان اینکه جنگ‌ها در طول تاریخ همواره اثرات بنیادین از خود بر جای گذاشته‌اند، اظهار داشت: اثرات دفاع مقدس ما بسیار شگفت‌انگیز بود و با وجود گذشت سال‌های زیادی از آن دوران، همچنان از اثرات آن بهره‌برداری می‌کنیم.

وی افزود: یکی از اثرات دفاع مقدس تثبیت این انگاره بود که ما می‌توانیم در مقابل استکبار بایستیم و به عنوان یک الگو در دنیا مطرح شده‌ایم و ایران اسلامی با تجربه‌ای که از دفاع مقدس داشته امروز در جغرافیای سیاسی عالم می‌درخشد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین اثر بارز دفاع مقدس این است که امروز شرایط با قبل از انقلاب فرق کرده و این کشور دیگر لقمه چربی برای بیگانگان نخواهد بود.

خرم‌دل گفت: امروز با توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های خودمان در برابر دشمن ایستاده‌ایم و حتی در سختی‌ها و شرایطی که تحت‌فشار و تحریم هستیم توانسته‌ایم قدرت تولید کنیم و این از دیگر اثرات دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما حامل یک سری ارزش‌ها هم بود، ابراز داشت: ما این دفاع را به عنوان جنگ حساب نمی‌کنیم زیرا ما هرگز جنگ‌طلب نبودیم و نیستیم، بلکه در دوران دفاع مقدس از کیان و مرز خودمان دفاع کردیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اولین ارزش دفاع مقدس، فرماندهی این دفاع بود که توسط یک ولی فقیه صورت گرفت که خود جمعی از ارزش‌ها را شامل می‌شود.

خرم‌دل ترویج روحیه شهادت‌طلبی و ترویج معنویت را از دیگر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و بیان داشت: کشته شدن در مسیر این نظام و انقلاب افتخار است و بسیاری از ارزش‌ها که در جامعه ساری و جاری است عینیت آن در دفاع مقدس بود و اگر امروز از الگوی مدیریت جهادی صحبت می‌کنیم ریشه آن در دفاع مقدس است.

وی متذکر شد: ما در دفاع مقدس آموختیم که نباید به میزان امکاناتمان کار کنیم، بلکه موتور محرک رزمندگان ما توکل به خدا و ایمان به اهل بیت (ع) و خداوند متعال بود و آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا اتفاقات شگفت‌انگیزی رقم خورد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: برای نهادینه کردن این آثار و حفظ ارزش‌ها، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شکل گرفت که هر روز شاهد شکوفایی این مجموعه هستیم و به موازات رشد این مجموعه، اتفاقات بسیار ارزشمندی شکل می‌گیرد.

خرم‌دل گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز اگر رزمندگان دفاع مقدس و این نسل، آثار و ارزش‌های آن دوران را ثبت و ضبط نکنند حتماً دشمنان روایت دیگری را بر ما تحمیل می‌کنند، بنابراین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شکل گرفت تا با ثبت و ضبط دفاع مقدس، آثار و ارزش‌های این دوران را به آیندگان انتقال دهد.

وی به اهمیت ساخت موزه دفاع مقدس اشاره داشت و متذکر شد: باید تلاش کنیم موزه دفاع مقدس هر چه زودتر راه‌اندازی شود تا در این موزه رشادت‌های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس برای مردم و نسل کنونی تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار