با حضور استاندار هرمزگان؛

بزرگترین پروژه آبرسانی استان هرمزگان در بستک کلنگ زنی شد

با حضور «دوستی»بزرگترین پروژه آبرسانی استان در بستک کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۶۱۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ - 31August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، امروز با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با همراهی احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، آیین کلنگ زنی بزرگترین پروژه آبرسانی استان در شهرستان بستک برگزار شد.

طرح آبرسانی از دریای خلیج فارس به بستک در 6 جبهه در حال اجرا است، برای عملیاتی سازی این پروژه تاسیسات نمک زدایی و شیرین سازی آب دریا به ظرفیت 8 هزار مترمکعب در شبانه روز احداث می‌شود.

همچنین قرار است 68 کیلومتر خط انتقال برای این طرح اجرا شود، احداث 5 باب ایستگاه پمپاژ، احداث 8 مخزن 12 هزار مترمکعبی احداث شبکه برق به طول 27 کیلومتر و احداث 3 دستگاه پست زمینی از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

این طرح در مجموع با اعتبار 15 هزار میلیارد ریال قرار است آب 2 شهر و 39 روستا را در شهرستان بستک تامین و در مجموع 76 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم بهره مند شوند.

جبهه نخست این طرح بسیار مهم آبرسانی شامل اجرای خط انتقال آب با لوله 500 میلی متر به طول 10 کیلومتر و احداث جاده دسترسی با 130 میلیارد تومان اعتبار است که پیشرفتی 95 درصدی دارد،جبهه دوم طرح شامل احداث مخزن هزار متر مکعبی، اجرای خط لوله انتقال رفت و برگشت با لوله فولادی 500 میلی متر به طول 3.2 کیلومتر و اجرای خط انتقال فرعی به طول 8.5 کیلومتر با اعتبار 100 میلیارد تومانی است.

جبهه سوم آبرسانی به بستک از طریق دریا شامل احداث مخزن 2500 مترمکعبی و احداث خط انتقال رفت و برگشت به ایستگاههای پمپاژ با 140 میلیارد تومان اعتبار است، جبهه چهارم شامل 3 باب ایستگاه پمپاژ و تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ با اعتبار 350 میلیارد تومان است.

جبهه پنجم این طرح شامل اجرای خط انتقال به طول 9.6 کیلومتر و احداث راه دسترسی با اعتبار 60 میلیارد تومان و جبهه ششم نیز شامل احداث مخزن 2500 مترمکعبی و اجرای خط انتقال آب به طول 2.3 کیلومتر با اعتبار 40 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار