معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

حضور گسترده نخبگان و فرهیختگان هرمزگانی در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس قابل تقدیر است

«کامرانی» گفت: با استقبال گسترده نخبگان و فرهیختگان استان در فرایند پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در این مرحله ۴۰۱ نفر در هرمزگان برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۶۱۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ - 31August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «احسان کامرانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت و تسلیت ایام سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با اشاره به اهمیت اهمیت انتخابات، اظهار داشت: انتخاب کارگزاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وسیله مردم با شرکت در انتخابات از برکات انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل است.

وی افزود: برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مظهر مردم سالاری و جمهوریت در کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت چند سال آینده خود در حوزه تقنین و قانونگذاری و نظارت را تعیین می کنند و این نشان از جایگاه و اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم تصمیم گیری در کشور است که تصمیمات آن نقش بسزایی در رشد و توسعه کشور دارد.

کامرانی در همین خصوص، افزود: تصویب بودجه سالانه کشور، تصویب برنامه های پنج ساله توسعه کشور و تصمیم گیری درباره بسیاری از لوایح و طرح ها نشان از جایگاه مهم مجلس در توسعه کشور و سرنوشت مردم دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با تقدیر از حضور گسترده فرهیختگان و نخبگان استان در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: با استقبال گسترده نخبگان و فرهیختگان استان در فرایند پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در این مرحله ۴۰۱ نفر در هرمزگان برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کرده اند.

وی در همین خصوص، افزود: از مجموع ۴۰۱ نفر ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان ۳۴۱ نفر را آقایان و ۶۰ نفر را بانوان استان تشکیل می دهند.

کامرانی، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه مرکز هرمزگان شامل شهرستان های بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی ۲۲۸ نفر در حوزه انتخابیه شرق استان شامل میناب، بشاگرد، جاسک، رودان و سیریک ۸۸ نفر و در حوزه غرب استان شامل شهرستان های پارسیان، بندر لنگه و بستک ۸۵ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله پیش ثبت نام اقدام کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران و رسانه های جمعی اطلاع رسانی گسترده ای به منظور شرکت افراد واجدالشرایط در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام دادند که قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر آموزش مجریان برگزاری انتخابات، تصریح کرد: آموزش مجریان برگزاری انتخابات در سطح فرمانداری ها و بخشداری ها از اهمیت بسزایی برخوردار است که ضروری است با جدیت دنبال شود.

کامرانی، گفت: کمیته پشتیبانی انتخابات در آمادگی کامل به منظور پشتیبانی از ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران به منظور تامین تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: کمیته های امنیت، بازرسی و فناوری انتخابات ماموریت های مهم در حوزه راهبردهای چهارگانه انتخابات بر عهده دارند که ضروری است با حساسیت و اهتمام ویژه دنبال شود.

وی گفت: با توجه به برگزاری بخش مهمی از فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی اتصال تمامی بخشداری های استان به شبکه فیبر نوری از اهمیت بسزایی برخوردار است و دستگاه های اجرایی ذیربط با اهتمام این مهم را دنبال کنند.

کامرانی تصریح کرد: تهیه اطلس برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان توسط اعضای ستاد با همکاری فرمانداران و بخشداران در دستور کار قرار گیرد و اطلس به صورت مستمر بروز رسانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: به زودی استان هرمزگان میزبان دو کارگاه آموزشی برگزاری انتخابات با حضور مسئولان کشوری، فرمانداران، بخشداران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار