فرمانده پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر:

نیروی پدافند هوایی ارتش شعار «ما می‌توانیم» را به خوبی صرف کرد

سرهنگ «مهدی‌نژاد» گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش با عملکردش شعار «ما می‌توانیم» را یه شعور تبدیل کرده و به خوبی صرف کرده است.
کد خبر: ۶۱۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ - 01September 2023

نیروی پدافند هوایی ارتش شعار «ما می‌توانیم» را به خوبی صرف کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «احمد مهدی‌نژاد» فرمانده پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه ساری اظهار داشت: دهم شهریور سالروز ابلاغ فرمان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۷ قرارگاه پدافند هوایی به طور مستقل و مجموعه‌ای ملی و فرانیرویی با مدیریت ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است و با توجه به تهدید‌ها مکانی و زمانی این تصمیم نشان از درایت و هوشمندی ایشان دارد.

وی افزود: دوازده بهمن ۱۳۵۷ یکی از مهمترین و ماندگارترین اقدام پدافند وقتی مردم ایران منتظر قدوم پربرکت امام امت بودند فرزندان این ملت در پدافند هوایی در شمال غرب کشور در تماس با هواپیمای حامل امام راحل (ره) اعلام بیعت کردند و بعد از پیروزی جمهوری اسلامی ایران، نیروی پدافند هوایی ارتش با رزومه و عملکردش شعار، رویکرد و راهبرد «ما می‌توانیم» را یه شعور تبدیل کرده و فعل «ما می‌توانیم» را صرف کرده است.

سرهنگ مهدی‌نژاد به نقش این پدافند در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور غرورآفرین و پیروزمند در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، عملیات ثامن الائمه (ع)، عملیات کربلای ۵ را تاریخ فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پدافند هوایی ارتش با اتکا به نیرو‌های متعهد، متخصص و ماهر و مردمی نقش آفرینی کرد، اذعان داشت: تمام تجهیزات راداری و موشکی مستقر در نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بومی و توسط دستان پرتوان فرزندان این ملت ساخته شده است.

این مسئول ادامه داد: رادار‌های «بدر»، «خیبر»، «نظیر» و «مراقب» توسط دستان فرزندان این ملت با تعامل با دانشگاه‌های کشور و وزارت دفاع ساخته شده است که نشان از صلابت و ایستادگی و پیشرفت نیروی مسلح و پدافند نیروی ارتش جمهوری اسلامی دارد.

فرمانده پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر تصریح کرد: رادار‌های جدید با فناوری‌های جدید و جنگ الکترونیکی بالا، رادار قدیر با هزار و یکصد کیلومتر برد که چهارصد کیلومتر از آن را در خارج از مرز‌های ایران در رصد هستیم و رادار سه بعدی سینا و سامانه موشکی یا زهرا (۳) مشابهی در جهان ندارد.

وی اضافه کرد: سامانه موشکی قادر، باور ۳۷۳ از صفر تا ۱۰۰ آن به دست فرزندان این ملت در نیروی پدافند هوایی ساخته شده است و ۳۰۵ کیلومتر برد دارد و در هیچ جای دنیا سابقه‌ای ندارد.

سرهنگ مهدی نژاد بیان کرد: ما رزمندگان نیرو‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ولی فقیه عهد می‌بندیم که در راه حفظ آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا خواهیم کرد و اعلام می‌کنیم پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر مجموعه‌های نیرو‌های مسلح با قدرت و صلابت گزینه‌های روی میز دشمن را به زیر میز خواهد کشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار