اعلام حمایت عشایر حلب از ارتش سوریه علیه اشغالگران آمریکایی

سران و ریش‌سفیدان عشایر عربی در حلب حمایت خود را از ارتش سوریه در مقابله با اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای اعلام کردند.
کد خبر: ۶۱۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ - 02September 2023

اعلام حمایت عشایر حلب از ارتش سوریه علیه اشغالگران آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سران و شیوخ عشایر عربی در حلب ضمن حضور در مجمع عشایر و نخبگان ملی، بر حمایت از رهبری و ارتش سوریه در مقابله با اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای و حامیان آن‌ها تاکید کردند.

در بیانیه پایانی اجلاس طوایف، عشایر و نخبگان ملی سوریه بر مخالفت قاطعانه با هرگونه حضور غیرقانونی نیرو‌های خارجی در خاک سوریه و محکومیت سرقت ثروت و منابع این کشور توسط نیرو‌های آمریکایی و شبه‌نظامیان وابسته به آن‌ها (قسد) تأکید شد.

در این بیانیه آمده است: همه با تمام قدرت برای بازگشت منطقه «جزیره» سوریه به زیر حاکمیت دولت تلاش و از قیام مردم سوریه در جزیره برای آزادی هر وجب از خاک وطن حمایت و استقبال می‌کنند. سوریه تحت رهبری بشار اسد، متحد و یکپارچه بوده و ارتش، مدافع و باعث افتخار آن است.

عشایر و شیوخ عربی حلب در بیانیه خود تشکیل شورای عشایر به عنوان پشتوانه مردمی حامی دولت سوریه را خواستار شدند و از قبایل و عشایر در منطقه جزیره سوریه خواستند تا در کنار برادران خود در برابر اشغالگران و مزدوران تجزیه طلب آن‌ها بایستند.

این خبر در حالی است که عناصر قسد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به دلیل اوضاع امنیتی روستا‌های شرق دیرالزور و احتمال سو استفاده عناصر داعش از درگیری‌های به وجود آمده در این منطقه، منع آمد و شد اعلام می‌کنند.

نیرو‌های مسلح سوریه با همکاری نیروی هوافضای روسیه اخیراً مقر گروه‌های مسلح تروریستی را در پاسخ به حملات مکرر آن‌ها به مناطقی در حومه سه استان لاذقیه، حلب و حماه هدف قرار دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها