جانشین پلیس راهور فراجا:

میزان توقف در کشور عراق هم به حداقل خود رسیده است

سردار ضامنی گفت: از ابتدای ماه صفر تا این لحظه شاهد این هستیم که یک روند منطقی در شروع سفر و مراجعه به هر شش مرز ما اتفاق افتاده است. میزان توقف در کشور عراق هم به حداقل خود رسیده است، یعنی زائران در کوتاه‌ترین زمان در مسیر بازگشت قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۱۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ - 02September 2023

مرز مهران؛ انتخاب اول زائران برای راهپیمایی اربعین

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، سردار تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور فراجا در پایانه مرزی مهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال در همه مرز‌ها شاهد تحول جدی و چشمگیر در تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل بودیم به خصوص در استان ایلام و محور ایلام ـ مهران که به عنوان پرترددترین محور، چهارخطه شده و جداسازی شده است.

وی افزود: سال‌های گذشته در همین محور مهران به ایلام با مشکلات زیادی مواجه شدیم، امسال خداروشکر چند اتفاق خوب افتاد در وهله اول این بود که به شکل نسبتاً کامل همه این پروژه‌های عمرانی و مواردی که مربوط به زیرساخت‌ها می‌شد تقریباً کامل شده است.

جانشین پلیس راهور فراجا در پایانه مرزی مهران گفت: در جاده خیلی مسئله خاصی نداشتیم، نکته دوم کار بسیار بزرگی که همکاران در گذرنامه انجام دادند و با هماهنگی که با طرف عراقی داشتند، میزان معطلی هر زائر برای کنترل گذرنامه و زدن مهر خروج و از آن طرف کنترل عراق و مهر ورود به حداقل زمان خود رسید.

سردار حسینی افزود: از ابتدای ماه صفر تا این لحظه شاهد این هستیم که یک روند منطقی در شروع سفر و مراجعه به هر شش مرز ما اتفاق افتاده است. میزان توقف در کشور عراق هم به حداقل خود رسید، یعنی زائر در کوتاه‌ترین زمان در مسیر بازگشت قرار گرفت و ما شاهد این هستیم که تا امروز نزدیک به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر که از کشور خارج شدند، حدود یک میلیون و ۵۰ هزار نفر نیز بازگشتند، یعنی ۳۰ درصد از زائرین به کشور برگشتند.

آخرین وضعیت جابجایی زوار اربعین در داخل شهر مهران

مرتضی ضامنی رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی نیز گفت: ما در قرارگاه حمل و نقل مرزی در مرز‌های کشور، تکلیف داریم زائران را چه افرادی که با خودروی شخصی و چه افرادی که با خودرو‌های عمومی مشرف می‌شوند، آن‌ها را از پایانه‌ها و پارکینگ‌ها تا نقطه صفر مرزی منتقل کنیم.

وی افزود: چهار محور در کشور عراق داریم که تا یک مسیری زائرین را با ناوگان ایرانی جابجا می‌کنیم، در قرارگاه مرزی اربعین هم اکنون نهایت آمادگی وجود دارد. در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه خودروی ون در خطوط با برد کوتاه یعنی در شهر‌های اطراف به خصوص شهر مهران خدمات برون شهری را انجام می‌دهند. ۳۰۰ دستگاه اتوبوس‌های شهری از مهران به سمت مرز مهران عازم می‌شوند که در جابجایی زائرین کمک کنند، این‌ها نیز در راستای کمک به حمل و نقل برون شهری نسبت به انتقال زائران است.

ضامنی گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام و ناوگانی که در مرز‌های مختلف مستقر شده، امیدواریم در قرارگاه حمل و نقل مرزی بتوانیم خدمات را به گونه‌ای ارائه دهیم که کمترین ایستایی زائر را در مسیر‌ها داشته باشیم و زائر را هر چه سریع‌تر به ناوگان و خودرو‌های شخصی خودشان برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها