گفت‌وگوی تلفنی «اسماعیل هنیه» با رئیس شورای عالی لیبی

اسماعیل هنیه در تماس تلفنی با رئیس شورای عالی لیبی ضمن رایزنی درباره تحولات مربوط به دیدار وزیر خارجه سابق لیبی و همتای صهیونیست، از موضع رسمی و مردمی لیبی در حمایت از فلسطین تمجید کرد.
کد خبر: ۶۱۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ - 02September 2023

گفت‌وگوی تلفنی «اسماعیل هنیه» با رئیس شورای عالی لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جنبش حماس، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس تلفنی با رئیس شورای عالی لیبی از موضع رسمی و مردمی این کشور در حمایت از ملت فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

«اسماعیل هنیه» در ادامه رایزنی با مقامات لیبی، جمعه شب با «محمد تکاله» رئیس شورای عالی لیبی تماس گرفت و دو طرف ضمن رایزنی درباره حمایت قابل تقدیر دولت و مردم لیبی از آرمان فلسطین و اعلام مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به بررسی اوضاع و تحولات پس از دیدار «نجلاء المنقوش» و «الی کوهن» پرداختند.

هنیه در این تماس تلفنی تصریح کرد: مردم فلسطین با توجه به موج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که متأسفانه علی‌رغم انبوهی از مخالفت‌های مردمی در برخی پایتخت‌های عربی رخنه کرده است، رضایت و قدردانی خود را از موضع گیری ممتاز مردم و دولت لیبی ابراز و به آن افتخار می‌کنند.

وی تأکید کرد: موضع لیبی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر در منطقه حاکی از حمایت قوی این کشور از آرمان و مردم فلسطین در مواجهه با افراطی‌ترین و فاشیست‌ترین رژیم و توطئه‌های آن با هدف نابودی آرمان فلسطین و ضربه زدن به ستون‌های اصلی آن است.

رئیس شورای عالی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز موضع قاطع لیبی در حمایت از آرمان و حقوق ملت فلسطین و مخالفت با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که لیبی در روابط با فلسطین و دیدگاهش ضد رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد.

اسماعیل هنیه پیشتر نیز با «محمد المنفی» رئیس شورای ریاستی و «صادق الغریانی» مفتی اعظم لیبی گفتگو و از مواضع لیبی در حمایت از آرمان و ملت فلسطین قدردانی کرده بود.

دیدار جنجالی نجلاء المنقوش وزیر خارجه برکنار شده لیبی با الی کوهن همتای صهیونیست او در پایتخت ایتالیا، موجی از خشم و اعتراضات را در سطح رسمی و مردمی لیبی به دنبال داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار