مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد بانک سوژه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

«پارسیان‌نژاد» گفت: ایجاد بانک سوژه دفاع مقدس، با بهره‌گیری از یک تیم پژوهشی قوی، در جهت تولید آثار ادبی و هنری فاخر در این حوزه ضروری است.
کد خبر: ۶۱۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ - 02September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «رضا پارسیان‌نژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: با توجه به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»، خدمت در حوزه ایثار و شهادت را سعادت بزرگی می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه گذر زمان تهدید جدی برای ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس است، افزود: روزی نیست که رزمنده، جانباز و پدر و مادر شهیدی را از دست ندهیم و هر کدام از این عزیزان که از دنیا می‌رود بخشی از گنجینه عظیم خاطرات دوران دفاع مقدس را با خود دفن می‌کند که این موضوع اهمیت تسریع در ثبت و ضبط این خاطرات را دوچندان کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تحریف دفاع مقدس را از دیگر آسیب‌های جدی این حوزه دانست و بیان داشت: جامعه انتظار دارد سیره و سبک زندگی شهدا را معرفی کنیم و باید بدانیم اخلاص مادر شهید، کمتر از کاری که فرزندش انجام داده نیست و همسر شهیدی که کمتر از او گفته شد و دختر شهیدی که نتوانست پدرش را ببیند اینها اسناد فاخرِ ماندگار ما هستند که باید به جامعه معرفی شوند.

پارسیان‌نژاد ابراز داشت: جنگ تحمیلی، فقط جنگ ایران با عراق نبود بلکه جنگ ایران با بیش از ۳۸ کشور دنیا بود که حماسه‌ها و مقاومت‌های زیادی را در دل خود دارد و رسالت ما انتقال این حماسه‌ها به نسل‌های آینده است.

وی تأکید کرد: می‌توان آثار فاخری با بهره‌گیری از زندگی قهرمانان دوران دفاع مقدس تولید کرد و دغدغه اصلی، ثبت و ضبط این آثار است زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر ما روایت نکنیم دشمن روایت خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد به بخشی از عملکرد این اداره‌کل در حوزه ایثار و شهادت اشاره داشت و خاطرنشان کرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده، همزمان با سالروز حماسه «پد خندق»، فیلم شهید «جان‌محمد کریمی» از شبکه دو و شبکه خبر پخش شد، علاوه بر این سوژه‌های زیادی داریم که می‌توانیم در مورد آنها کتاب بنویسیم و فیلم‌های فاخری بسازیم.

پارسیان‌نژاد با بیان اینکه باید به فضای مجازی به عنوان یک فرصت نگاه کنیم و با تولید محتوا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم، گفت: لازم است در تولید آثار دفاع مقدس، بعد اجتماعی و روابط انسانی نیز مورد توجه قرار گیرد و به زندگی پدران، مادران، همسران و خانواده‌های شهدا نیز پرداخته شود.

وی ایجاد بانک سوژه دفاع مقدس با بهره‌گیری از یک تیم پژوهشی قوی در جهت تولید آثار ادبی و هنری فاخر را ضروری دانست و تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک خانواده هستند و هر دو یک مأموریت جدی دارند و آن هم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و امیدواریم در کنار هم بتوانیم در جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با مجاهدت بیشتری فعالیت کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعامل و همکاری‌ها باید افزایش یابد، خطاب به مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ابراز داشت: حضور شما به عنوان یکی از فرزندان شهدا در این منصب باعث قوت قلب است و این حضور را به فال نیک می‌گیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها