رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

خدمات‌رسانی ۸۰ موکب از کهگیلویه و بویراحمد به زائران اربعین حسینی

سردار «حکمتیان» گفت: ۸۰ موکب از استان کهگیلویه و بویراحمد به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۶۱۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ - 02September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، رئیس ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به منظور بررسی مشکلات و کمبودهای احتمالی، از موکب‌های این استان بازدید کرد.

سردار «حسن حکمتیان» رئیس ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از این مواکب اظهار داشت: از روز گذشته از موکب‌های مستقر در جاده کاکان، پلیس راه یاسوج -اصفهان، پلیس راه یاسوج-شیراز، موکب شهدای کارگر، مواکب گچساران، باشت و کهگیلویه بازدید و مسائل و مشکلات موکب‌ها بررسی شد.

وی افزود: در این موکب‌ها خدمات مختلفی از جمله اسکان زائران، تغذیه شامل (صبحانه، ناهار و شام)، تعمیر خودروی زائران، سوخت‌رسانی، راهنمایی زائران و خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ارائه می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر این در هر موکب فعالیت‌های فرهنگی از جمله نمایشگاه با موضوع سیر تاریخی حادثه عاشورا و شهدای استان به نمایش گذاشته شده است.

حکمتیان ابراز داشت: در این موکب‌ها استقبال زائران از غذاهای سنتی و نان محلی استان کهگیلویه و بویراحمد رنگ و بوی خاصی دارد.

وی گفت: ۸۰ موکب از استان کهگیلویه و بویراحمد به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند که از این تعداد ۶۰ موکب پروانه‌‌دار و ۲۰ موکب بدون پروانه هستند.

رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: از تعداد ۶۰ موکب پروانه‌دار استان کهگیلویه و بویراحمد، ۳۶ موکب در ایران و ۲۴ موکب در عراق فعالیت دارند.

حکمتیان خاطرنشان کرد: ۹ موکب در مرز شلمچه، سه موکب بین گچساران تا بهبهان، ۱۲ موکب در گچساران، یک موکب در مرز استان فارس، سه موکب در باشت و هفت موکب در شهرستان بویراحمد به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی متذکر شد: بیش از چهار هزار نفر در موکب‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تا کشور عراق به زائران اربعین خدمات مختلف ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها