شهادت ۷ نمازگزار در نیجریه در پی حمله تروریستی

رسانه‌ها از شهادت ۷ نمازگزار در پی حمله تروریست‌ها به مسجدی در نیجریه خبر دادند.
کد خبر: ۶۱۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ - 02September 2023

شهادت ۷ نمازگزار در نیجریه در پی حمله تروریستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌ها غروب شنبه به وقت تهران از شهادت ۷ نمازگزار در پی حمله تروریست‌ها به مسجدی در نیجریه خبر دادند.

روزنامه «ونگارد» نوشت، یک یگان نظامی و نیرو‌های امنیتی در جنگل‌های ایالت «کادونا» در جست‌وجوی تروریست‌هایی هستند که ۷ نمازگزار مسلمان را در یک مسجد کشتند.

سخنگوی پلیس منطقه از افراد محلی خواسته است که هرگونه حرکت مشکوک یا وجود تحرکات عجیب و غریب در اطراف خود را برای واکنش سریع نیرو‌ها گزارش کنند.

این تروریست‌ها نمازگزاران را در مسجدی در روستای «سایا-سایا» جمعه شب هنگام اقامه نماز عشاء با شلیک گلوله به شهادت رساندند. هنوز هویت دقیق تروریست‌ها مشخص نشده است. مناطق شمال غربی نیجریه شاهد حملات افراد مسلح و تسلط گروهک تروریستی «بوکوحرام» است، بوکوحرام برای عضوگیری از میان جوانان به ساکنان این منطقه پیشنهاد‌های مالی می‌دهد. گروهک تروریستی و تکفیری بوکوحرام که با داعش نیز بیعت کرده است در این کشور فعالیت گسترده‌ای دارد.

اخیرا نیز تروریست‌های بوکوحرام در دو حمله در شمال شرقی نیجریه ۱۳ نفر از جمله چند نظامی را کشتند. بنابر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیت‌های تروریستی یک دهه اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون تن بی خانمان شده‌اند.

شمال غربی نیجریه نیز یکی از پر هرج و مرج‌ترین مناطق این کشور آفریقایی است. تخمین زده شده که ۳۰۰۰۰ راهزن مسلح در این منطقه حضور دارند. مقام‌های دولتی نیجریه اعلام کرده‌اند که راهزنان با گروه تروریستی بوکوحرام در ارتباط هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها