مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:

امدادرسانی به بیش از 800 زائر افغان در مرز چذابه

شعبانی گفت: به دلیل ازدحام جمعیت در پایانه مرزی چذابه حال عمومی حدود ۸۰۰ نفر زائر افغان افراد بد شد که توسط امدادگران هلال احمر امدادرسانی شدند.
کد خبر: ۶۱۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ - 03September 2023

امدادرسانی به بیش از 800 زائر افغان در مرز چذابهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «وحید شعبانی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان امروز در جمع خبرنگاران قرارگاه رسانه‌ای اربعین اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم زیادی از زائران از کشور در حال برگشت هستند از مردم تقاضا داریم که توصیه‌های سلامت محور و بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی در روزهای منتهی به اربعین حسینی هوا گرم‌تر خواهد شد به همین دلیل رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت زائران بسیار اهمیت دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادگران هلال احمر در پایگاه‌های امداد و نجات نکات بهداشتی را به زائران ارائه می‌دهند.

وی متذکر شد: به دلیل شدت گرما بدن زائران بسیار ضعیف می‌شود به همین دلیل از مردم خواستاریم که در معرض هوای گرم قرار نگیرند.

شعبانی بیان کرد: ۲ طرح زائریار و مرهم زائر از جمله طرح‌های جمعیت هلال احمر استان خوزستان برای کمک و امدادرسانی به زائران حسینی هستند توسط داوطلبان و امدادگران این جمعیت اجرا می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین با اشاره به حجم بالای مراجعه زائران خارجی به مرز چذابه گفت: در چند روز اخیر چهار هزار زائر افغانستانی برای عبور از مرز چذابه مراجعه کرده بودند که تا زمان صدور روادید مسافران در یادمان شهید چمران منطقه دهلاویه مستقر شدند.

وی افزود: قبل از اعزام این مسافران به دهلاویه به دلیل ازدحام جمعیت در پایانه مرزی چذابه حال عمومی حدود ۸۰۰ نفر از این افراد بد شد که توسط امدادگران هلال احمر امدادرسانی شدند.

شعبانی با بیان اینکه ۱۴۵ نفر از این تعداد نیز برای ادامه روند درمان به بیمارستان منتقل شدند، یادآور شد: برای حفظ سلامت مسافران تقاضا داریم از ازدحام در مرزها و گیت های ورود و خروج خودداری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار