تشریح عملکرد بنیاد آذربایجان شرقی در اربعین حسینی

در دیدار دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، عملکرد این بنیاد در ایام اربعین تشریح شد.
کد خبر: ۶۱۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 03September 2023

تشریح عملکرد بنیاد آذربایجان شرقی در اربعین حسینیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جابر ابوالفتح زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در دیدار دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌های هم مرز با عراق نیست، اکثر برنامه‌های اربعینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با محوریت عزادارانی که توفیق حضور در کربلای معلی و نجف اشرف برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را پیدا نکرده اند، انجام می‌شود. در همین چارچوب تلاش شده از تمام ظرفیت‌های بنیاد استان استفاده شود.

ابوالفتح زاده ادامه داد: برگزاری برنامۀ معنوی قرائت زیارت اربعین در گلزار‌های شهدای استان ویژه جاماندگان اربعین، برگزاری یادواره همکاران شهید و شهدای منتسب به همکاران به همراه سفره حضرت رقیه (س) و تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم استان در آستانۀ اربعین، مشارکت در برگزاری کنگره منطقه‌ای شعر محرم و حمایت از هیات‌های مذهبی ایثارگران از جمله اقدامات بنیاد استان به مناسبت ایام اربعین است.

وی یادآوری کرد: اعزام تعدادی از همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی جهت پوشش فعالیت‌های فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در موکب‌های مستقر در عراق، راه اندازی پویش «یک زائر، به نیابت از یک شهید» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، حمایت از کاروان پیاده روی امام علی (ع) ویژه اربعین و حمایت از موکب شهدای عاشورائیان آذربایجان شرقی مستقر در سامرای عراق از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به مناسبت اربعین ۱۴۰۲ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: میزبانی از همایش خادمین مواکب حسینی آذربایجان شرقی، فضاسازی فرودگاه بین المللی شهد مدنی تبریز و پایانه‌های مسافربری استان و تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی جهت توزیع در پویش «نائب الشهید» از دیگر اقدامات اربعینیِ بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی است.

وی، یاد و خاطرۀ رئیس فقید بنیاد شهید و امور ایثارگران سراب را گرامی داشت و یادآوری کرد: شادروان حاج «مهرداد حیدرزاده» در شرایطی ناباورانه و به طرز شوکه کننده‌ای در بارگاه نورانی سیدالشهدا (ع) جان به جان آفرین تسلیم کرد. ایشان برای خدمت به زائران اربعینی حسینی به عراق اعزام شده بود.

امید چوپانکاره، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه که غلامرضا علیزاده، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی حضور داشت، ضمن تمجید از اقدامات و فعالیت‌های اربعینی بنیاد آذربایجان شرقی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اهمیت و لزوم ارائه خدمات مطلوب به خانواده شهدا و ایثارگران، در حرکت عظیم و تمدن ساز اربعین نقش آفرینی موثری دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها