معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد؛

اعزام ۳۸۰ روحانی به مناطق مختلف استان اردبیل

حجت‌الاسلام محسنی گفت: در آستانه اربعین حسینی ۳۸۰ نفر روحانی و مبلغ دینی به مناطق مختلف این استان اعزام شدند.
کد خبر: ۶۱۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ - 03September 2023

۳۸۰ روحانی به مناطق مختلف استان اردبیل اعزام شدند

 به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «سید محسن محسنی» معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به‌مناسبت گرامی داشت اربعین سید و سالار شهیدان و ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر و با هدف ترویج فرهنگ حسینی و تبیین اهداف قیام عاشورا، ۳۸۰ نفر از روحانیون و مبلغان دینی برای سخنرانی به مناطق مختلف اردبیل اعزام شدند.

حجت‌الاسلام محسنی با اشاره به اجرای طرح چهار هزار نفر روز تبلیغ دینی در دهه آخر ماه صفر در استان اردبیل، افزود: مبلغان اعزامی در خصوص اهمیت و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع)، فلسفه اربعین در اسلام و تبیین سیره رفتاری حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و نقش آنها در احیای مکتب امام حسین (ع)، سبک زندگی اسلامی، اهمیت مسئله جمعیت و فرزندآوری، جهاد تبیین و رونشگری و مسائل فرهنگی و دینی سخنرانی خواهند کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تبلیغ اموردینی، سخنرانی پیرامون نهضت و فلسفه عاشورا و نهادینه کردن این فرهنگ در میان مردم را از مهم ترین وظایف روحانیان و مبلغان درمناطق مختلف استان برشمرد.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر با اجرای برنامه های فرهنگی و دینی و احیای ارزش های اصیل اسلامی و مذهبی گرایش جوانان استان به معنویات افزایش یافته و حضورآنها در مساجد پرشورتر شده است.

حجت‌الاسلام محسنی بیان کرد: در خصوص اهمیت اربعین حسینی در تاریخ اسلام، اظهار کرد: اربعین از گذشته های دور تاکنون در بین شیعیان و در تقویم تاریخی وفاداران به امام حسین(ع) اعتبار و اهمیت زیادی داشته و سنتی شناخته شده است به طوری که هر سال میلیون ها شیعه از نقاط مختلف دنیا در این روز بر سر مزار امام حسین(ع) گرد آمده و عزاداری می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: امسال در مجموع ۱۳ موکب از استان اردبیل به زائران سید الشهدا (ع) در داخل کشور و مسیر نجف تا کربلای معلی در عراق خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: این موکب‌ها در قالب هیات های مذهبی، گروه های جهادی و تشکل های مردمی از مناطق مختلف استان به کشور عراق شده اند و خدماتی مانند توزیع غذای گرم و اسکان به زائران ارائه می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اجتماع و پیاده روی عظیم عزاداران حسینی در اربعین را مانور و رژه عظیمی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت (ع) و همچنین اعلام صریح وفاداری و علاقه شدید محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) دانست.

حجت‌الاسلام محسنی به حضور گسترده مردم حسینی اردبیل در کربلا معلی در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به سال‌های قبل خیل عظیم عاشقان حسینی روانه کربلا شده و خود را به مراسم معنوی اربعین و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) رسانده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار