معاون استاندار اردبیل:

پروژه‌های راه‌سازی استان تعیین تکلیف شود

میرجعفریان با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و بارندگی بر لزوم تعیین تکلیف پروژه‌های راه‌سازی در مناطق مختلف استان تا قبل از پایان فصل کاری تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ - 03September 2023

معاون استاندار اردبیل: پروژه‌های راه‌سازی استان تعیین تکلیف شودبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل امروز (یکشنبه) در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی راه‌های استان اردبیل اظهار داشت: اصلاح تقاطع‌ها، پوشش تلفن همراه، روشنایی و اصلاح اختلاف سطح و شیب‌ها باید مدنظر قرار گرفته و اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل همچنین خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه و آگاهی‌بخش در جاده‌ها برای کاهش تصادفات شد و افزود: نصب تابلوهای راهنما در مسیر پروژه‌های راه‌سازی، بررسی نوع تصادفات در محورهای مختلف و اطلاع‌رسانی در مسیر به رانندگان از جمله‌ اقدامات دارای اهمیت در پیشگیری از تصادفات است.

وی آشنایی با فرهنگ و رفتارهای رانندگی، مشارکت رسانه‌ها در خصوص فرهنگ‌سازی رفتار رانندگی در جاده‌ها را ضروری دانست و گفت: لازم است رسانه‌ها هم در خصوص فرهنگ‌سازی رفتار رانندگی در جاده‌ها مشارکت داشته باشند.

میرجعفریان افزود: لازم است کمیته‌ای برای تولید محتوای آموزشی در خصوص رفتارهای رانندگی تشکیل و آموزش‌های لازم را برای انعکاس در رسانه‌ها ارائه دهد.

به گزارش دفاع‌پرس، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند است.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارند.

به گفته ، مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ، در سه ماه نخست سال جاری ۸۰ نفر در این استان در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶۲ نفر مرد و ۱۸ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس گزارش مراجعان در معاینات در سه ماه نخست امسال یک‌هزار و ۵۹۰ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد یک‌هزار و ۹۹ مرد و ۴۹۱ زن بودند.

مسئولان ذی‌ربط جاده‌های غیراستاندارد و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از دلایل اصلی بروز تصافادت رانندگی پرتلفات در استان اردبیل ذکر می‌کنند.

کارشناسان پلیس استان اردبیل معتقدند با فرهنگ‌سازی و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری استان را کاهش داد و به حداقل رساند.

بر اساس آمار، ۳۰ درصد تصادفات جاده ای این استان مربوط به سرعت بیش از حد رانندگان است که ضروری است رانندگان موارد ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار