مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، سال‌جاری با محوریت بانوان برگزار می‌شود

سرهنگ «رشیدی» گفت: آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، سال‌جاری با محوریت بانوان و در همه شهرها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ - 03September 2023

آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، سال‌جاری با محوریت بانوان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز( یک شنبه) در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس( ویژه بانوان) که با حضور «فریبا ولی پور عالم» مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان و «مریم سپهوند» مسئول بسیج جامعه زنان در سالن جلسات امور بانوان استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، سال‌جاری با محوریت بانوان و در همه شهرها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس، افزود: در آئین  تجلیل از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس، علاوه بر بانوانی که خود مستقیم بعنوان امدادگر، فعال درستادهای پشتیبانی و... نقش آفرینی کرده اند؛ از ، مادران، همسران، خواهران شهدا و بانوان فعال فرهنگی که یک حلقه وصل هستند بین بانوان پیشکسوت و دختران جوان و نوجوان نیز تجلیل و قدردانی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  با بیان اینکه بایستی تلاش کنیم برنامه های امسال جذابتر و متنوع تر از سالهای گذشته باشد، گفت: حضور دانش آموزان دختر با هماهنگی والدین و مدیران مدارس، برپایی نمایشگاه، روایتگری یکی از بانوان فعال در ستادهای پشتیبانی و یا مادر و یا همسر شهید، رونمایی از تازه‌های نشر با موضوع بانوان و دفاع مقدس و... از برنامه های پیش بینی شده، آئین گرامیداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در سالجاری است.

«فریبا ولی پور عالم» مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان نیزدر این جلسه اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مدارس طرح روایتگری دفاع مقدس توسط  52 نفربانوی راوی که دوره‌های آموزشی را طی کرده اند، در مدارس دخترانه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آئین غبارروبی از گلزار شهدا در هفته دفاع مقدس با محوریت غبارروبی از بانوان شهیده باشد، افزود: شایسته است آئین غبار روبی از گلزار شهدا  در ساعاتی باشد که خانواده های شهدا نیز در گلزار شهدا حضور دارند.

میرکل امور بانوان استانداری لرستان به مکانهایی که در دوران دفاع مقدس به عنوان ایستگاه‌های صلواتی، ستادهای پشتیبانی و... مورد توجه بوده اند اشاره کرد و گفت: ساخت مستند و مصاحبه با افرادی که در دوران دفاع مقدس در مکان‌های مشخص مانند مسجد قائم، حوزه علمیه فاطمیه و... فعالیت داشته اند، اگر در همان مکان باشد موثرتر خواهد بود وجوانان و نوجوانان با نقش و اهمیت آن اماکن در دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

در ادامه «مریم سپهوند» مسئول بسیج جامعه زنان نیز اظهار داشت: آئین تجلیل از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته و تلاش دشمنان برای بی هویت کردن زنان مسلمان، افزود: در حیطه دانش آموزی و  آشنا کردن این نسل با ارزش‌های مذهبی ضعف‌هایی وجود دارد که توجه بیش از بیش خانواده‌ها و مسئولین فرهنگی را می‌طلبد.

سپهوند با تاکید بر تربیت و آموزش راویان دفاع مقدس، گفت: هرگونه کوتاهی در گردآوری خاطرات، اطلاعات و مستندات نقش بانوان در دفاع مقدس باعث خسران و پشیمانی است چرا  که با گذشت زمان خاطرات آن دوران طلایی نیز به فراموشی سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار